"Policie zatím není schopna represí rostoucí trend zastavit," řekl Machát. Apeloval proto na řidiče, aby změnili způsob jízdy a chování za volantem. "Jiná cesta k větší bezpečnosti všech zřejmě nevede. Šoféři by měli začít používat rozum," dodal policista.
Podle Macháta může lidi na silnicích ochránit i defenzivní způsob jízdy. "Pokud vidím hazardéra, je lepší uhnout. Je dobré číst situaci před sebou, myslet za druhé a jezdit podle předpisů," nabídl recept.
Podle šéfa jihomoravské dopravní policie Jndřicha Rybky lidé fatálně bourají nejčastěji kvůli nesprávnému způsobu jízdy. "Hned poté se na smrtelných následcích havárií podílejí nepřiměřená rychlost vozů a riskantní předjíždění," řekl Rybka.
Nejkritičtějšími dny na silnicích jižní Moravy bývají podle policistů pondělky a čtvrtky, nejméně nehod se smrtelnými následky se odehrává v neděli. "Průměrný věk viníků havárií je kolem sedmatřiceti let, nejvíce obětí je mezi dvaadvacetiletými muži," řekl Rybka. Dodal, že překvapivě hodně tragédií mají na svědomí zkušení řidiči. "Smrtelné nehody naproti tomu zavinilo jen deset procent žen," řekl Rybka s tím, že řidičky jsou v provozu vesměs mnohem ohleduplnější než muži.
Policisté zároveň tvrdí, že navzdory extrémní vytíženosti jsou nejbezpečnějšími cestami v kraji dálnice - za první půlrok na nich zemřeli tři lidé.
Během prvního pololetí roku se na jižní Moravě odehrálo 2892 havárií, ve stejném období minulého roku jich bylo 2697.