Umístění: Společnost Černá kronika Na trati, kde vykolejil nákladní vlak, byla uvolněna většina upevňovadel

Na trati, kde vykolejil nákladní vlak, byla uvolněna většina upevňovadel

Topolany, 7. června 2011 (MEDIAFAX) - Drážní inspekce (DI) zjistila na trati mezi Topolany a Ivanovicemi na Hané, kde v neděli vykolejil nákladní vlak, přes 90 procent povolených upevňovadel. Je to nezpochybnitelné a stav je závažně alarmující, řekl v úterý vrchní inspektor Drážní inspekce Josef Dvořák.

koleje250

 

Podle Dvořáka má DI okolí mimořádné události zdokumentované a natočené. "Uprostřed oblouku byl správně dotažený přejezd, který byl loni opravovaný. Z obou stran však byla trať volná a další scénář už známe," řekl Dvořák o místě vykolejení vlaku.

Přesto všechna zjištění Dvořák nedělá žádné závěry. "Nemůžeme kategoricky tvrdit, že je na vině trať. Příčin může být více, ale stav trati je v každém případě zarážející," uvedl inspektor s tím, že DI bude vyslýchat všechny lidi, kteří měli s vlakem a tratí co dočinění. "Budeme se také zabývat stavem drážních vozidel. Myslím, že je to běh na dlouhou trať a bude trvat několik měsíců, než budeme moct definitivně říct, co nehodu způsobilo," sdělil.

Inspektoři budou také prověřovat, zda se nedalo s alarmujícím stavem trati dělat něco dříve. "Máme indicie, že už od pátku strojvedoucí hlásili, že se jim trať v daném úseku nezdá. Nyní se zabýváme tím, jak provozovatel dráhy reagoval," dodal. Podle dostupných informací železničáři na základě hlášení o problémech na trati provedli prohlídku, avšak ze zjištěných skutečností nepřijali žádná opatření týkající se omezení provozu.

Vykolejení nákladního vlaku zastavilo v neděli odpoledne dopravu na frekventované trati mezi Brnem, Vyškovem a Přerovem. Provoz by měl být obnovený v noci na středu.

Jak již agentura Mediafax v neděli uvedla, při nehodě vykolejilo 13 vozů z pětadvaceti. Havárie se obešla bez zranění. Předběžná škoda se odhadovala na 1,4 milionu korun.

Lenka Horáková, Jiří Nováček

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci