Podle Dvořáka má DI okolí mimořádné události zdokumentované a natočené. "Uprostřed oblouku byl správně dotažený přejezd, který byl loni opravovaný. Z obou stran však byla trať volná a další scénář už známe," řekl Dvořák o místě vykolejení vlaku.
Přesto všechna zjištění Dvořák nedělá žádné závěry. "Nemůžeme kategoricky tvrdit, že je na vině trať. Příčin může být více, ale stav trati je v každém případě zarážející," uvedl inspektor s tím, že DI bude vyslýchat všechny lidi, kteří měli s vlakem a tratí co dočinění. "Budeme se také zabývat stavem drážních vozidel. Myslím, že je to běh na dlouhou trať a bude trvat několik měsíců, než budeme moct definitivně říct, co nehodu způsobilo," sdělil.
Inspektoři budou také prověřovat, zda se nedalo s alarmujícím stavem trati dělat něco dříve. "Máme indicie, že už od pátku strojvedoucí hlásili, že se jim trať v daném úseku nezdá. Nyní se zabýváme tím, jak provozovatel dráhy reagoval," dodal. Podle dostupných informací železničáři na základě hlášení o problémech na trati provedli prohlídku, avšak ze zjištěných skutečností nepřijali žádná opatření týkající se omezení provozu.
Vykolejení nákladního vlaku zastavilo v neděli odpoledne dopravu na frekventované trati mezi Brnem, Vyškovem a Přerovem. Provoz by měl být obnovený v noci na středu.
Jak již agentura Mediafax v neděli uvedla, při nehodě vykolejilo 13 vozů z pětadvaceti. Havárie se obešla bez zranění. Předběžná škoda se odhadovala na 1,4 milionu korun.