Návěs začal hořet za jízdy na 35. kilometru hlavního tahu z Uherského Hradiště do Brna mezi Kožušicemi a Malínky. "Řidič slovenského kamionu uviděl oheň na jedné z náprav. Stihl zastavit, s pomocí dalšího motoristy návěs odpojil a tahač DAF odvezl do bezpečné vzdálenosti. Hořící nápravu se pak před příjezdem hasičů snažil hasit ručními hasicími přístroji," řekl Haid.
Po chladírenském návěsu naloženém paletami s kancelářským papírem se ale oheň rychle šířil. Černý dým viděli přijíždějící hasiči už ze vzdálenosti deseti kilometrů.
Při příjezdu hasičů již podle Haida u třínápravového návěsu žárem vybuchovaly pneumatiky a z poškozené nádrže chladírenského agregátu vytékala nafta. Proti plamenům nasadili čtyři vodní proudy se smáčedlem. Úniku vytékající nafty do terénu u silnice bránili provizorními hrázkami ze sorbentu. Protože se oheň dostal dovnitř návěsu a zasáhl i část ze 37 převážených palet s kancelářským papírem, museli záchranáři rozbrušovací pilou rozřezávat plášť návěsu a otvory prolévat hořící izolační vrstvy pláště i žhnoucí balíky papíru.
K přeložení nákladu a odstranění poškozeného návěsu si přepravní firma z Považské Bystrice zajistila náhradní kamion a techniku. Po příjezdu náhradního vozidla hasiči žhnoucí vykládané palety s papírem i prohořelé části pláště návěsu postupně prolévali vodou. Likvidaci požáru po vyložení nákladu a dohašení lokálních ohnisek hoření ukončili podle Haida ve středu ráno.
Silnici I/50 policisté na 35. kilometru kvůli požáru na několik hodin uzavřeli, krátce před půlnocí se jim pak podařilo silně frekventovanou komunikaci zprůjezdnit alespoň v jednom pruhu.
Požár si nevyžádal žádná zranění. Zhruba 100 litrů nafty, které vytekly z nádrže chladírenského agregátu, hasiči pomocí 60 kilogramů sorbentu zachytili na vozovce a zabránili jejich úniku do půdy. "Návěs, který začal hořet po technické závadě na nápravě, oheň zničil," konstatoval Haid. Škodu podle něj vyšetřovatel vyčíslil na milion korun, z toho 800 tisíc korun na zničeném návěsu a 200 tisíc korun na znehodnoceném nákladu.