Dosud největší komunikační projekt Českého olympijského výboru chce seznámit veřejnost s olympijskými idejemi. "Chceme lidi motivovat k aktivní podpoře českých sportovců na hrách třicáté olympiády v Londýně 2012," řekl Jirásek. Dodal, že český olympijský výbor má k dispozici rekordní počet vstupenek na závody českých sportovců. "Chceme příznivce sportu nejen pozvat do Londýna, ale ukázat jim, že si mohou na olympiádu doslova sáhnout," dodal Jirásek.
Ostrý start kampaně se uskuteční 24. května v Brně. Záštitu nad ní převzala Asociace krajů České republiky. "Respektování olympijských ideálů představuje i životní postoj a styl. Bylo by skvělé, kdyby se nám podařilo zvednout zejména mládež od počítačů a přitáhnout je na sportoviště," doplnil hejtman Hašek.
Symbolem kampaně bude londýnský dvoupodlažní autobus - doubledecker, který ještě v roce 2005 křižoval silnice v britské metropoli. Během kampaně navštíví všech 14 krajů. Během cesty se uskuteční 28 vernisáží výstavy olympijských fotografií a stejný počet vzdělávacích programů pro školy. "Doubledecker absolvuje i 128 jednodenních zastávek v městech celé České republiky," řekla manažerka projektu Eva Hromádková.
Součástí programu, který bude moderovat sportovní komentátor Jaromír Bosák, jsou kromě jiného filmové sestřihy, besedy s olympioničkami Kateřinou Neumannovou, Šárkou Kašpárkovou nebo jachtařkou Markétou Audyovou. "Pro lidi, kteří přijdou, jsme připravili také interaktivní znalostní kvízy a soutěže u oblasti sportu, zeměpisu, historie, ekologie a zdravého životního stylu," vypočítala Hromádková. Dodala, že školáci se účastní soutěže, a nejlepší třída se díky ní pak celá podívá přímo na londýnské hry.
Po Brnu navštíví do začátku prázdnin olympijská kampaň České Budějovice, Ústí nad Labem, Olomouc a Hradec Králové. "Po prázdninách pak bude v pouti po republice karavana pokračovat," řekl mluvčí ČOV Alexandr Kliment.