Umístění: Společnost Zájmová sdružení O jižní Moravě se píše i v americkém tisku

O jižní Moravě se píše i v americkém tisku

Počet turistů, kteří se na jižní Moravě loni ubytovali, vzrostl oproti předešlým letům o jedenáct procent a vyšplhal se na úctyhodných 746 tisíc. Jihomoravský kraj tak připravil o prvenství jižní Čechy, které naopak pocítily odliv tuzemských turistů o více než desetinu. Lákadlem je náš kraj i pro zahraniční turisty. Jeden z největších amerických deníků USA Today otiskl nedávno článek „Pět evropských destinací, které nezruinují váš rozpočet“. Předkládá čtenářům seznam míst, jež mají co nabídnout a přitom tam turista nenechá všechny své úspory. Jedním z takových míst je i jižní Morava.

Milan Venclík

 

Náš kraj jako atraktivní místo pro turisty je tématem rozhovoru s Ing. Milanem Venclíkem, prvním náměstkem hejtmana Jihomoravského kraje, zodpovědným za regionální rozvoj a cestovní ruch.

Jak přilákat turisty do našeho kraje?

Cestovní ruch je odvětvím, na kterém se ve světě nejvíc vydělává. A my máme obrovský potencionál, který pořád neumíme využívat. Máme zde město Brno, slavkovské bojiště, Moravský kras, Lednicko-valtický areál, celé Podyjí… Mohl bych stále jmenovat a nakonec vždy přijde někdo další, kdo řekne: Vy jste na nás zapomněl! To jenom ukazuje, jak obrovský potencionál zde je a že Jihomoravský kraj nemůže mít jiné cíle než být ve všech ukazatelích na druhém místě za Prahou.

Co je tedy podle Vás brzdou dalšího růstu?

Co nám v současné době jednoznačně schází, a to v celém kraji včetně Brna, je odpovídající infrastruktura. Pokud někam jako turisté jedeme, vyžadujeme odpovídající služby a jsme ochotni za ně i zaplatit. Pokud tam služby nejsou, tak sem pravděpodobně nepojedeme. Proto se snažím, aby byly podporovány určité lokality, které by se v nejbližších letech staly hnacím motorem cestovního ruchu. Z tohoto pohledu má jižní Morava jednu výhodu. Máme tady naftu a kde je nafta, jsou i geotermální vody, tedy vody vhodné pro lázeňství. Chceme se proto zaměřit i na růst lázeňských komplexů v jižních oblastech kraje. Výrazně jsme již podpořili oblast Pasohlávky, kde jsme založili akciovou společnost, a počítáme i s podporou dalších podobných investorů, i když třeba ne tak masivně a jinak než finančně.

A myslíte i na vinaře?

Děláme vše pro to, aby se zemědělcům a vinařům na jižní Moravě dařilo. V průběhu posledních čtyř let přispěl Jihomoravský kraj například do Vinařského fondu ČR částkou téměř 8 mil. Kč, 3 mil. Kč ročně šlo na podporu různých zemědělských akcí. Tato částka byla v letošním roce navýšena na 9 mil. Kč. Letos jsme v rámci rozpočtu kraje vyčlenili prostředky i na akce, které propagují naše moravská vína. To se podařilo a částkou 3 mil. Kč přispívá kraj na další zkvalitňování prezentace našich vín. Podporujeme drobné a střední vinaře a budeme nadále prosazovat přímou podporu, zaměřenou na organizace, spolky a akce, které propagují moravské víno, způsob jeho konzumace či pěstování. Nadále budeme rozvíjet spolupráci s Vinařskou akademií Valtice, která u nás vychovává stovky kvalitních someliérů. A v propagaci moravského vína a vinařství chceme pokračovat i v dalších letech.


Popiska k fotografii:
První náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Milan Venclík při startu letošní expedice Krajem André v Hustopečích. Výlet mezi vinohrady pro cyklisty i pěší turisty pořádá Jihomoravský kraj a Vinařský fond. Expedice dostala název po odrůdě vína, která má původ ve Velkých Pavlovicích a vznikla křížením Frankovky a Svatovavřineckého.

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci