České dráhy do Vratislavi vypraví pro český národní tým speciální vlak s pěti vagóny, který odjede z Prahy 3. června v 11 hodin. Cesta do dějiště skupiny A bude více méně manifestační. Protáhne se na sedm hodin a vlak pojede relativně složitou dlouhou trasou, aby se hráči v jednotlivých stanicích mohli pozdravit s fanoušky. Speciální souperava bude mít pět vagonů, z nichž jeden bude lůžkový a jeden takzvaně konferenční. České dráhy budou také vypravovat speciální vlaky na jednotlivé záípasy pro fanoušky z Prahy a Brna. První bude jezdit po trase Praha - Kolín - Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí - Letohrad - Vratislav, druhý po trase Brno - Vyškov - Kojetín - Přerov - Hranice na Moravě - Ostrava - Vratislav.
Na tiskové konferenci v sídle generálního ředitelství Českých drah v Praze prezentovali spolupráci na dopravní problematice EURO 2012 předseda FA ČR Miroslav Pelta, manažer národního týmu Vladimír Šmicer, trenér reprezentace Michal Bílek, ministr dopravy Pavel Dobeš, předseda představenstva a generální ředitel ČD Petr Žaluda a předseda ČD Cargo Gustav Slamečka.
Pro národní tým nebude cestování vlakem úplnou novinkou, reprezentace se přepravovala vlakem už na zápas kvalifikace s týmem Litvy do Olomouce. Přijela tehdy z Prahy pendolinem, ale nebyla to z novodobého hlediska úplně slavná premiéra, mužstvo v Olomouci Litevcům podlehlo 0:1. "Věřím, že tentokrát nás vlak doveze k úspěšnějším výsledkům. Budeme mít při dopravě maximální pohodlí a komfort. Nakonec to stejně všechno dobře dopadlo a na mistrovství Evropy jsme postoupili. Já osobně se při cestování cítím ve vlaku nejbezpečněji. Když si mám vybrat mezi vlakem, autem, letadlem nebo autobusem, tak volím vlak. Ve vlaku jsem úplně v klidu," konstatoval Vladimír Šmicer.
"Bude to jako za časů Františka Pláničky a spol. V roce 1934 jelo národní mužstvo na mistrovství světa do Itálie také vlakem a přivezlo stříbro," poznamenal předseda FA ČR Miroslav Pelta.
Doprava za fotbalem bývá spojována hlavně s autobusy a letadly, ale zřejmě je to jenom český zvyk. Vladimír Šmicer vykládal, že hlavně v dobách svých angažmá ve Francii jezdil s výpravami Racingu Lens a Girondins Bordeaux vlakem často."Na ligu jsme jezdili vlakem běžně, doprava vysokorychlostním vlakem TGV byla prostě vynikající," zmínil Šmicer. "S vlakem mám však jednoznačně nejlepší zážitek z Japonska, když jsem byl ještě hráčem. Jeli jsme v Japonsku během Kirin Cupu šinkanzenem a byl to opravdu fofr. Jízda šinkanzenem mi na trase Kobé - Jokohama byla fakt zážitkem," dodal Šmicer.
Vlaky pro fanoušky budou mít 720 míst a zpáteční jízdenka bude stát 799 korun. Soupravy se po zápasech budou vracet do České republiky dvě a půl hodiny po skončení utkání. Předprodej jízdenek na cesty ke třem zápasům ve Vratislavi bude zahájen 20. března a skončí vždy den před odjezdem. "Pokud bude po této dopravě větší poptávka, tak budeme uvažovat o dalším spoji. Přemýšleli jsme i o variantách, kdyby český tým postoupil ze skupiny. Jsme připraveni vyslat další vlaky do Varšavy nebo Gdaňsku. Chceme fanouškům zajistit co nejkomfortnější cestování a jízda vlakem to přímo nabízí. Vyhnou se zácpám na silnicích, hledání parkování a nebudou zbytečně ve stresu za volantem," řekl ministr dopravy Pavel Dobeš.