Umístění: Sport Motorsport Světový šampionát WTCC opanovaly Chevrolety, výhry si rozdělili Huff a Muller

Světový šampionát WTCC opanovaly Chevrolety, výhry si rozdělili Huff a Muller

Brno, 19. června 2011 (MEDIAFAX) - Brněnské závody světového šampionátu cestovních vozů WTCC opanovaly Chevrolety. V první nedělní jízdě, kterou vyhrál lídr průběžného pořadí šampionátu Brit Robert Huff, obsadili jezdci na Chevroletech kompletně stupně vítězů, ve druhé jízdě se mezi ně vklínil pouze Tom Coronel na BMW.

wtcc-chevrolet250

 

Pět ze šesti míst na stupních vítězů obsadili jezdci továrního týmu Chevrolet. To je výsledek brněnského závodu Mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Mezi suverénní modré vozy se vklínil jen ve druhém závodě Tom Coronel s BMW. Atraktivní podívanou předvedly na Masarymulkově okruhu formulové monoposty AutoGP, jejichž první závod začal dvěma nehodami.

Masarykův okruh stihl ještě před prvními nedělními Warm upem po nočním dešti oschnout, teplota vzduchu na Kývalce se ale celý den pohybovala jen kolem patnácti stupňů. To poznamenalo výsledné časy všech jezdců. Jejich nedělní maxima zůstala daleko za sobotními výsledky z kvalifikace. Předpovědi o pádu rekordů Masarykova okruhu se tak nenaplnily, byť formulovým monopostům AutoGP chybělo do jejich loňského rekordu jen pár desetin vteřiny.

První závod WTCC ovládly suverénně Chevrolety. Vítěze kvalifikace Yvana Mullera hned v prvním kole předjel jeho stájový kolega Robert Huff a oba jezdci každým kolem zvyšovali náskok na zbytek startovního pole. Třetí místo držel Tom Coronel na BMW, ve druhé polovině závodu jej ale neuhájil před třetím továrním jezdcem Chevroletu Alanem Menu.

Ve druhém závodě to měli jezdci Chevroletu těžší, díky pravidlům se museli prodírat skrz startovním polem z horších míst. Yvan Muller jako vítěz kvalifikace startoval až osmý, díky chybě jeho kolegů se mu ale podařilo probojovat do čela a vítězství si nenechal ujít. "Měl jsem celý víkend nejlepší auto a dokázal jsem toho naplno využít," konstatoval obhájce loňského mistrovského titulu po skončení závodu.

Defenzivní jízda, při níž se bránil dotírajícím Chevroletům, vyšla napodruhé Tomu Coronelovi. Svoji pozici ubránil před třetím Alanem Menu. "Mám pocit, že jsem se ale ve druhé polovině závodu díval víc do zpětných zrcátek než na čelní sklo. Alan má zkrátka rychlejší auto," poznamenal po skončení závodu Coronel.

Největší naděje Seatu, Gabriele Tarquini a Fredy Barth, první závod nedokončili kvůli potížím s nově nasazenými motory 1,6T. Ve druhém závodě dojel Tarquini šestý, Bartha technické potíže odsoudily k pomalému kroužení po dráze a ztrátě tří kol na vítěze.

Hlasitou část fanoušků tvořili Maďaři fandící svému jezdci Norbertu Micheliszovi. Ten byl sice kvůli nedodržení váhového limitu z pátého místa na roštu odsunut až na konec startovního pole, výbornou jízdou se ale propracoval na osmé místo v prvním závodě, ve druhém skončil jedenáctý.

Nedělní atrakcí bykly i závody série Auto GP. Několik nehod však hned v prvním kole vyřadilo ze hry šest monopostů. Hned po startu došlo ke kolizi Giovanniho Venturiniho a Marca Barby přímo na cílové rovince. Do nehody se připletl i Francesco Dracone. Další vozy pak vyjely mimo dráhu ve třetí zatáčce.První kola závodu tak jezdci odkroužili za safety carem, někteří z nich takticky využili volné tempo k povinné výměně pneumatik. Tuto možnost propásl vítěz kvalifikace Rio Haryanto a připravil se tak o šanci na vítězství. Do boxů totiž musel v době, kdy se závodilo naplno. Z triumfu se tak radoval Ital Luca Filippi, který od loňského roku drží oficiální rekord Masarykova okruhu. K jeho překonání v neděli chybělo pouze čtvrt vteřiny.

Ve druhém závodě, do kterého startuje osm prvních jezdců podle výsledku prvního, avšak v opačném pořadí, kraloval Ital Samuele Buttarelli, druhým místem si spravil chuť po taktické chybě v prvním závodě teprve osmnáctiletý Indonésan Rio Haryanto a na třetí místo dosáhl vítěz úvodního dějství Luca Filippi.

Masarykův okruh o víkendu navštívilo celkem sedmadvacet tisíc diváků. "Na sobotní volné tréninky a kvalifikaci se přišlo podívat 3000 lidí, v neděli účast dosáhla 24 tisíc návštěvníků," upřesnila výkonná ředitelka Masarykova okruhu Ivana Ulmanová. Počet návštěvníků tak téměř vyrovnal loňskou návštěvnost, kdy byl ovšem program závodního víkendu třídenní.

Série světových mistrovských seriálů na Masarykově okruhu pokračuje za tři týdny závodem Mistrovství světa Superbiků, ve kterém se návštěvníci mohou těšit na jednoho z nejslavnějších motocyklových závodníků současnosti Maxe Biaggiho. Sezona pak vyvrcholí 12. - 14. srpna Grand Prix České republiky silničních motocyklů, v níž se historicky poprvé v nejprestižnější kubatuře MotoGP představí český závodník Karel Abraham.

Výsledky:

Mistrovství světa cestovních vozů WTCC Brno:

1. závod (10 kol): 1. Robert Huff (Brit./Chevrolet Cruze 1.6T) 21:59.507, 2. Yvan Muller (Fr./Chevrolet Cruze 1.6T) 22:00.365, 3. Alain Menu (Švýc./Chevrolet Cruze 1.6T) 22:11.204.

2. závod (10 kol): 1. Yvan Muller (Fr./Chevrolet Cruze 1.6T) 22:08.247, 2. Tom Coronel (Niz./BMW 320 TC) 22:12.430, 3. Alain Menu (Švýc./Chevrolet Cruze 1.6T) 22:12.662.

Seriál monopostů Auto GP Brno:

1. závod (17 kol): 1. Luca Filippi (It./Supernova Racing) 33:48.741, 2. Fabrizio Crestani (It./Lazarus) 33:52.091, 3. Kevin Ceccon (It./Ombra Racing) 33:52.736.

2. závod (13 kol): 1. Samuele Buttarelli (It./TP Formula) 22:57.865, 2. Rio Haryanto (Indon./Dams) 23:00.183, 3. Luca Filippi (It./Supernova Racing) 23:00.557.

Jiří Nováček

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci