Brno, 8. června 2010 - Tomáš Enge s týmovým kolegou Darrenem Turnerem (Aston Martin DBR9) získali ve třetím podniku šampionátu mistrovství světa vozů GT1 v cíli hlavního brněnského závodu druhé místo. Trvalo by hodnou chvíli, než by se kdo dopočítal, pokolikáté se Tomáš Enge (33) na zdejším automotodromu už představil a s jakými výsledky. S námi Tomáš na brněnskou trať aspoň rád zavzpomínal.

- Kdy jste na Masarykově okruhu startoval poprvé?
Podle mě to bylo na konci roku 1992 s Fordem Fiestou. Už si ale nepamatuji, jak jsem tenkrát dopadl. Jediné co vím, že bylo mokro.
- Kolik závodů jste asi tak mohl na této trati odjet?
Přesně to, bohužel, nevím, ale mohlo by to být kolem šedesáti.
- Víte aspoň, za volanty kolika vozů jste na tomto okruhu usedl?
Když to vezmu od začátku kariéry, tak ve Fordu Fiesta, Puma a také formuli Ford. Následně s Porsche GT2, Ferrari 550 Maranello či 360 Modena, Mercedes-Benz DTM, Saleen S7, Aston Martin DBR9 a s monopostem A1 GP.

- Jaký nejlepší závod jste zde odjel?
Myslím, že to bylo právě s monopostem A1 GP v říjnu 2006. Jednalo se o premiérový podnik tohoto seriálu na domácí trati a já se chtěl zase po dlouhé době před domácím publikem předvést. Skončil jsem druhý.
- Jaké auto vám na Masarykově okruhu sedělo nejlépe?
Byl to asi monopost A1 GP, protože to bylo asi vůbec nejrychlejší auto, se kterým jsem zde kdy startoval.
- Dokáže vás něčím zdejší trať ještě překvapit?
Asi ničím, protože jsem jej absolvoval i v protisměru. Na brněnském okruhu jsem najezdil přes tisíce kol a to dokonce i na sněhu s půlmetrovými sněhovými bariérami.
- Zvládl byste okruh i poslepu?
Toto jsem ještě nikdy nezkusil, i když znám trať opravdu nazpaměť. Bylo by to asi zajímavé, ale nerad bych se někdy dostal do situace, kdy bych musel okruh takto absolvovat.

- Kdybyste mohl trať upravit, jaké změny byste udělal?
Zdejší okruh je skvělý, což tvrdí i zahraniční jezdci. Kdybych přeci něco, tak by to byly drobnosti s cílem zvýšit možnosti předjíždění. Charakteristiku okruhu bych ale určitě neměnil.
- Prakticky neustále se kolem vás motají sličné hostesky, jak to vnímáte?
Ženy k závodům patří, protože jejich atraktivnost ještě více zvýrazní krásu závodních aut. Přítomnost hostesek samozřejmě vnímám, ale jsem šťastně zadaný. S ženami musí být hlavně sranda. Nemám rád nafiflené blondýny.
Petr Podroužek
Komentáře a dotazy k produktu
RSS informační kanál kometářů k tomuto článku.