Brno, 6. srpna 2019 - Zážitkové akce pro nemocné děti, interaktivní vybavení škol a školek, herní prostory v dětských domovech, vzdělávací kurzy, hippoterapie, speciální pomůcky pro seniory, podpora lokálních tradic – to je jen malý výčet příkladů výjimečných projektů, které se přihlásily do 6. kola programu a nyní si mezi sebe rozdělí částku přes 5 milionů korun. V Jihomoravském kraji se do programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“ přihlásilo 28 projektů. Projekty jsou zaměřené především na děti, zdravotně znevýhodněné a rodiny. Absolutním vítězem se s 43 785 body stala organizace Klára pomáhá z.s.
Grantový program Nadačního fondu Tesco „Vy rozhodujete, my pomáháme“ podporuje od roku 2016 veřejně prospěšné projekty neziskových a příspěvkových organizací po celé České republice. Program cílí především na malé projekty, které se zasazují o pozitivní změnu okolního prostředí.
Do 6. kola programu se přihlásilo celkem 565 projektů. Na základě hodnocení odborného garanta Nadace rozvoje občanské společnosti postoupilo do zákaznického hlasování 270 nejlepších z nich. Ty soutěžily o přízeň zákazníků v 90 regionech v rámci celé republiky. V období od 17. června do 14. července 2019 měli pak zákazníci možnost rozhodnout, kdo obdrží granty ve výši 30 000 Kč, 16 000 Kč a 10 000 Kč. Nominované organizace využívaly v průběhu hlasování možnost prezentovat své aktivity přímo na obchodech a zákazníkům. Dokázaly tak lépe přiblížit svou činnost a představit svůj projekt. Žeton pro jeden z nominovaných projektů vhodilo neskutečných 3 257 412 zákazníků v ČR. Absolutním vítězem se stala organizace AMA – Společnost onkologických pacientů, jejich rodinných příslušníků a přátel, která získala 61 352 hlasů.
Za 6 kol program dosáhl skvělých výsledků, a to především díky enormnímu zájmu místních neziskových organizací a podpoře zákazníků. „Bylo darováno více než 23 milionů korun na realizaci 1080 dobročinných projektů z celkových 3441 přihlášených organizací. Do hlasování se zapojilo neuvěřitelných 20,7 milionů zákazníků, kteří rozhodli o podpoře jejich oblíbených projektů. Naši zákazníci nejvíce ocenily projekty zaměřené na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně slabší obyvatele či seniory,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Českou republiku.