„Nejoblíbenější podzimní kratochvíle českých rodin se stala náplní naší současné reklamní kampaně. Zajímalo nás proto, jakými zvyklostmi se sběr hub v Česku řídí a kolik Čechů mu holduje pravidelně,“ říká Markéta Moreno, ředitelka značky a komunikace Vodafonu.
Většina houbařů z Jihomoravského kraje, podobně jako houbaři po celém Česku, chodí raději na houby ve skupině - nejčastěji s partnerem, či s dětmi. Potkáte-li v lesích osamělého houbaře, bude to nejčastěji muž zralejšího věku. Ačkoli většina jihomoravských houbařů vyráží do lesa s mobilem, 94 % z nich neví, že Vodafone připravil aplikaci pro chytré telefony s atlasem hub. Třetina tamních respondentů uvedla, že ačkoli jim nikdy z hub špatně nebylo, aplikaci by využili.
Mladší houbaře spíše baví nahrávat fotografie hub na sociální sítě, než je konzumovat. Nasbírané houby totiž v Česku konzumuje pouze 83 % mladých ve věku 15 – 29 let, zatímco u věkové kategorie 45 – 60 let je to
98 %.
(red), ilustrační foto: Kryštof Turek