Letos probíhá již jubilejní desátý ročník oblíbených Bertíků. „Věříme, že ve spolupráci s našimi zákazníky překonáme nejen loňskou částku, která přesáhla osm milionů, ale podaří se nám navýšit i částka pro partnerské instituce ve Jihomoravském kraji. A zvláště v době ekonomické krize jim výrazně pomůžeme v tíživé situaci a opět podpoříme dobrou budoucnost samotných dětí i partnerských organizací,“ říká Petr Chadraba, manažer komunikace a firemní odpovědnosti značky Albert.
Peníze z Bertíků pomohly v minulých letech v Jihomoravském kraji realizovat například volnočasové aktivity a podpořily vzdělání dětí z dětských domovů nákupem studijního vybavení. Projekt S Bertíkem za dětským úsměvem za uplynulých devět let cíleně podpořil stovky institucí, ústavů sociální péče, domovů na půl cesty a vzdělání a rozvoj dětí v dětských domovech částkou přesahující 53 milionů korun.
Bertíci letos ve všech prodejnách Albert
Charitativní projekt S Bertíkem za dětským úsměvem bude od 1. prosince do konce roku probíhat ve všech supermarketech i hypermarketech Albert. „Letos jsme sjednotili naše prodejny pod jednu značku Albert a díky tomu se navýšil počet prodejen, které se do Bertíků zapojí,“ vysvětluje Chadraba.
O konečné částce opět rozhodnou samotní zákazníci. Přispět na dobrou věc může opravdu každý, aniž by v současné ekonomické situaci vynakládal vlastní finanční prostředky. „Každý zákazník za svůj jakýkoliv nákup v prodejnách Albert obdrží jeden žlutý žetonek Bertík. Poté jen stačí, aby ho vhodil do připraveného skleněného boxu. Albert je následně sečte a za každý z nich podpoří partnerské organizace jednou korunou,“ vysvětluje Petr Chadraba. Bertíky je možné získat také nákupem výrobků našich partnerů Danone, Kraft Foods, Poděbradka, Opavia a Pepsi.
Projekt Bertíci již podesáté podpoří vzdělání a rozvoj dětí z dětských domovů a další instituce po celé České republice. „Všechny získané peníze půjdou do Nadačního fondu Albert, který nově zastřešuje všechny charitativní aktivity a projekty značky Albert. Finance z Bertíků jeho prostřednictvím opět dostanou instituce z nejbližšího okolí jednotlivých prodejen,“ dodává Chadraba.
Nadační fond Albert získává peníze i z prodeje plastových tašek Albert a příspěvků zaměstnanců a značky Albert. Získané finanční prostředky rozděluje mezi neziskové organizace realizující projekty v oblasti sociálně znevýhodněných skupin lidí a prevence civilizačních onemocnění souvisejících s nezdravým životním stylem.
Albert tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice. Jejím základem je 225 supermarketů, 55 hypermarketů a 21 benzinových stanic. Přes 13 500 zaměstnanců prodejen Albert a Albert hypermarket obslouží ročně přes 200 milionů zákazníků. Supermarkety a hypermarkety Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, řadí se tak mezi 10 největších zaměstnavatelů v zemi. V žebříčku 100 nejoblíbenějších zaměstnavatelů v zemi organizace Aiesec se Albert v roce 2009 umístil na 25. příčce. Albert je také držitelem titulu Supermarket roku 2005, 2006, 2007 a 2008. V rámci svého programu společenské odpovědnosti Albert v roce 2008 věnoval více než 8 milionů korun na projekty vzdělávání a osobního rozvoje dětí v dětských domovech a dalších sociálních institucích. Albert je maloobchodní značkou nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu.