O financování se česká i slovenská strana podělí rovným dílem. "Stavby mají nejen zvýšit ochranu obyvatel Jihomoravského a Trnavského kraje, ale poskytnou i azyl pro zvířata během povodní," řekla Tomíčková. Dělníci podle ní postaví nové rybí přechody, a upraví i koruny hrází, které pak poslouží jako cyklostezky po obou březích řeky Moravy od soutoku s Dyjí až po Hodonín.
"Evropská unie financuje projekt z 85 procent, pět procent zaplatí stát a zbylých deset procent bude z vlastních prostředků," upřesnil generální ředitel Povodí Moravy Radim Světlík.
Projekt Soutok Moravy a Myjavy počítá s vytvořením útočišť pro zvěř uvnitř poldru Soutok. V rámci projektu Kopčany–Hodonín upraví stavbaři hráze a koryto řeky Moravy v úseku zhruba 40 kilometrů. Odstraní mimo jiné betonové části nefunkčních vakových jezů, staré piloty pod mostem Lanžhot-Brodské a zbytky staré mostovky pod mostem Hodonín-Holíč. "Dosavadní nezpevněnou korunu levobřežní hráze nahradí stavbaři štěrkovou vrstvou v třímetrové šířce," řekl ředitel pro správu povodí Antonín Tůma.
Projekt obnovy Moravy od Radějovky po Myjavu pak podle ředitele přináší kromě protipovodňových opatření i stavbu takzvaných rybích přechodů.
Stavět začnou dělníci v lednu příštího roku, hotovo by mělo být v únoru 2015. "S ohledem na hnízdění ptáků s prací ale reálně začneme až 16. srpna příštího roku," upřesnil Tůma.