Brno, 4. března 2020 – Zákazníci opět rozhodli o výši finanční podpory pro veřejně prospěšné projekty, které se nyní budou realizovat v blízkosti prodejen Tesco. Na výběr měli z 270 projektů ze všech koutů republiky, které se přihlásily do grantového programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“. Každý vítězný projekt získá finanční příspěvek ve výši 30 000 korun, projekty na druhém místě 16 000 korun a na třetím místě pak organizace obdrží 10 000 korun. Celkem organizátoři rozdělí více než 5 milionů korun. Absolutním vítězem v Jihomoravském kraji se stala Vodní záchranná služba Brno-město, z.s.
Na základě hodnocení odborného garanta Nadace rozvoje občanské společnosti postoupilo do zákaznického hlasování 270 nejlepších projektů. Ty bojovaly o přízeň zákazníků v 90 regionech v období od 20. ledna do 16. února 2020. Nominované organizace využívaly v průběhu hlasování možnost prezentovat své aktivity přímo v obchodech a zákazníkům. Dokázaly tak lépe přiblížit svou činnost a představit svůj projekt.
Zákazníci v Jihomoravském kraji nejvíce podpořili svými hlasy Vodní záchrannou službu Brno-město, z.s., která díky nim získala celkem 22 073 hlasů. V kraji se do projektu přihlásilo 37 dobročinných projektů, nejčastěji se zaměřením na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny či dobrovolníky.
Absolutním celorepublikovým vítězem se stala organizace Dejme dětem šanci. Za svůj projekt studijního stipendijního programu pro děti z dětských domovů s názvem „Pomoz mi do života…“ získala 54 677 hlasů. Žeton pro jeden z nominovaných projektů vhodilo neskutečných 2 517 569 zákazníků v ČR.
„Chtěl bych poděkovat všem zákazníkům, kteří se s námi podílejí na pozitivní změně okolního prostředí. Grantový program je v rámci střední Evropy nesmírně populární a stále tu představuje největší grantovou výzvou svého druhu. Za celou existenci programu se do hlasování zapojilo neuvěřitelných 99 874 350 zákazníků ve střední Evropě. To je pro nás jasný signál pokračovat v další podpoře místních komunit,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Českou republiku.
Díky realizaci veřejně prospěšných projektů program dlouhodobě pomáhá zlepšovat život v místních komunitách. Za 7 kole programu Tesco podpořilo v České republice 1350 organizací částkou 28 260 000 korun. Zákazníci nejvíce ocenili projekty zaměřené na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně znevýhodněné obyvatele či seniory.