Výzkum hodnotil také to, jako jsou návštěvníci spokojení s úrovní akce – měli totiž možnost známkovat vinobraní přesně jako ve škole. „Znojemské historické vinobraní dostalo od návštěvníků průměrnou známku 1,7. Návštěvníci, kteří přijeli z jiných okresů České republiky, hodnotili akci o něco lépe, než 'domácí',“ dodává Kovařík.
Z výzkumu také vyplynulo, že většina návštěvníků dala přednost burčáku před vínem a pivem. Dvě třetiny návštěvníků upřednostňovaly burčák, víno přes deset procent lidí a pivo o něco menší část návštěvníků. Mezi návštěvníky byla i významná část (8 %), která buď nepila alkohol, nebo jen ochutnala a dále upřednostňovala nealkoholické nápoje. Obliba vína byla vyšší mezi lidmi nad 35 let (16 %), mladší zase častěji upřednostňovali pivo (11 %).
Výzkum provedla Agentura inPuncto s.r.o. ve spolupráci s Kofroň production s.r.o. průzkum mezi návštěvníky Znojemského historického vinobraní. Průzkum probíhal ve dnech 11. a 12. září 2009, a metodou náhodného výběru bylo osloveno 200 respondentů.
(tof, foto: archiv, www.omnimedia.cz)