Horká Indie a Pákistán daly temperament kytaristovi Rezu Abbasimu, aby jej podobně slunná Kalifornie naočkovala láskou k jazzu brzy po jeho přesídlení na západní pobřeží USA. Abbasi je i proto kompetentní v obou světech, světech indických rág i jazzových standardů. Amerika mu dala nejen domov a uměleckou inspiraci, ale i formální vzdělání na univerzitách v Kalifornii či v New Yorku. Indie ovšem neustále láká svého syna zpět a Abbasi jednou za čas volání vyslyší a vyráží dokrmit invenci a rozšířit si duchovní obzory třeba k mistru perkusí Ustadu Alla Rakhovi, aby získané informace dokázal přetavit v nový hudební tvar. Možná by se daly nalézt analogie s uměleckým směřováním kolegy kytaristy Johna McLaughlina, jen výchozí bod je na opačné straně.
Stopami kreativního procesu jsou autorská cd, jichž už má Abbasi na kontě pět. Rez zanechává stopy hluboké – jeho nedávná deska Snake Charmer oslnila nejen kritiky, ale především fanoušky i hudebníky. Média nešetřily superlativy, ale místo spaní na vavřínech Abbasi v mezičase připravil další zásadní kolekci skladeb s příznačným názvem Bazaar. Obě desky představují maximálně autentickou fusion indické hudby a jazzu a světu nabízejí neoposlouchaný hlas Abbasiho kytary, neopakovatelnou melodiku i specifické harmonie a samozřejmě okouzlující hlas zpěvačky Kiran.
V multietnickém New Yorku si Abbasi lebedí. Bydlí tam už patnáct let, užívá si nakažlivé energie velkoměsta a píše nádhernou hudbu. Hraje se svojí kapelou a rád se nechá přemluvit k společným projektům s dalšími jazzovými hybateli. Sličná zpěvačka Kiran je jeho nejdůležitější můzou a společně posunují hudbu do nových neprobádaných dimenzí.