Morava se letos pokusí přilákat turisty důrazem na místní krajové speciality, folklór a tradice. Moravské kraje znovu spojily své síly a připravily nový propagační materiál zaměřený tentokrát více na gastronomii, který byl poprvé představen na veletrhu Regiontour 2009 v Brně. Materiál nazvaný „Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků“ tvoří informační brožura a mapa.
Autoři materiálu vsadili na fakt, že Morava je známá především svým folklórem a tradicemi, s nimiž je spjatá osvědčená moravská a slezská kuchyně a vyhlášená pohostinnost. Právě kulinářské speciality považují obyvatelé Moravy společně s kroji, zvyky a obyčeji za důležitou součást kulturních tradic. Brožura nemá produkty jen popisovat, ale sloužit jako praktická pomůcka pro plánování pobytu v Jihomoravském, Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji. Obsahuje totiž návrh konkrétních tras, na nichž se turisté mohou seznámit s tradicemi a ochutnat některé regionální produkty. Zájemci díky tomu mají možnost vybrat si konkrétní program spojený s ochutnávkou piva, sýrů, koláčů či pečiva. Pro návštěvníky jsou připraveny například trasy „Za vínem na pohádkový jih Moravy“, „Za vůní ušatého perníku“, „Hostinské minipivovary – jiný pivní zážitek“ a „Mistrovské pekařské tradice, valašské šenky a výroba piva“.
Novinkou letošního společného materiálu moravských krajů jsou konkrétní recepty na přípravu kulinářských specialit. Recepty byly vybrány tak, aby bylo možné využít běžně dostupné suroviny, což usnadní práci například cizincům. Mapa přiložená k brožuře čtenáře seznamuje s jednotlivými etnografickými regiony Moravy a Slezska a přibližuje zvyky i tradice tamních obyvatel. Turisté v ní rovněž naleznou informace o vybraných akcích a návrhy výletů za folklórem.
Materiál je vydán ve třech verzích, které obsahují vždy po dvou jazykových mutacích (čeština a polština, angličtina a ruština, němčina a italština). Po Regiontouru je budou nabízet na dalších tuzemských i zahraničních veletrzích cestovního ruchu a prostřednictvím agentury CzechTourism také na jejích zahraničních zastoupeních.
Nový propagační materiál „Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků“ je součástí stejnojmenného projektu. Do něj dále patří rozšíření společných webových stránek www.moraviasilesia.cz, výroba gastronomicky zaměřeného filmu pro polskou televizi a společná prezentace materiálu na Regintouru.

