Umístění: Sport Motorsport Jaro na Masarykově okruhu odstartují běžci a milovníci tuningu

Jaro na Masarykově okruhu odstartují běžci a milovníci tuningu

auto tuning masarykuv okruhBrno, 4. dubna 2016 - Už o uplynulém víkendu rozezvučely Masarykův okruh testující desetiválcové monoposty F1, oficiálně ale sezona na Masarykově okruhu začne 9. a 10. dubna. Nejslavnější středoevropská závodní trať hostí nejprve běžecký závod Masaryk Run, na který naváže tradiční Tuning Show – sraz majitelů upravených aut.

Dva nabité dny odstartují v sobotu běžecké závody, které doplní i jízdy na koloběžkách a inline bruslích. Pořadatelé Masaryk Run uvolnili pro všechny sportovní i věkové kategorie dva tisíce startovních čísel, většina z nich už má své majitele. Na Masaryk Run naváže plynule Tuning Show – už podruhé totiž bude tradiční sraz dvoudenní. „Ještě v sobotu večer, hned jak vyklidíme trať po Masaryk Run, jsou naplánovány volné jízdy aut. Na ně pak po setmění naváže neonová show, kdy se na dráhu vydají netradičně osvětelná auta,“ popisuje sobotní program manažerka akce Jana Božková.

Hlavní program je naplánovaný na neděli. „Dráha je obsazená od rána do večera, střídat se budou volné jízdy s oblíbenými sprinty na čtvrt míle a se závodem do vrchu, který se jede proti obvyklému směru jízdy,“ popisuje Božková. Všechny disciplíny jsou otevřeny pro širokou veřejnost, účastnit se dá i s běžnými auty určenými do provozu.

Nejočekávanější závodní Ferrari v premiéře
Mezi civilními vozy se na dráze objeví i závodní stroje pilotované profesionálními jezdci. Ti budou po Masarykově okruhu vozit i návštěvníky akce. „Na dráze se objeví vozy Ginetta týmu IP Racing Shop, tým Jiřího Mičánka přiveze opět své Porsche GT3 a na okruh vyjedou i vozy Ferrari týmu Scuderia Praha,“ vypočítává Božková.

Svoji premiéru si pak v Brně odbude netrpělivě očekávaný závodní vůz, který Scuderia Praha nasadí v letošní sezoně – model Ferrari 488 GT3 je nástupcem extrémně populárního typu 458 Italia. Scuderia Praha jej do Brna doveze krátce po prvních testech, které absolvuje v průběhu týdne v italské Monze.

Ti, kteří chtějí zkusit jízdu ve sportovním autě na vlastní kůži, letos poprvé na Tuning Show také dostanou šanci. Přímo na okruhu si budou moci půjčit Porsche Boxster a pod dozorem instruktora si projet několik ostrých kol po Masarykově okruhu.

Dění na dráze pak doprovodí atraktivní program v paddocku. Kromě přehlídky upravených vozů Show & Shine se mohou návštěvníci těšit na přehlídku techniky Policie ČR, na stánku BESIP si pak budou moci vyzkoušet „opilé brýle“, tedy pomůcku, která simuluje zkreslené vnímání opilého člověka.

Na parkovišti u řídicí věže pak v neděli budou vystaveny vozy účastníků Penrite Classic Cup – stále oblíbenějšího seriálu závodů klasických sportovních vozů. Ve startovním poli bude opět vyčnívat Ford Capri v autentickém provedení z roku 1972, kdy stejný vůz zvítězil v závodu Evropského mistrovství cestovních vozů na „starém“ Masarykově okruhu.

Nejmodernější motokáry v Brně
Velká premiéra pak čeká „malou“ dráhu Masarykova okruhu, která je určena pro motokáry a minibike. V současnosti finišuje její rozšíření a úpravy. Proč? Radikálně se totiž promění vozový park, který bude pro veřejnost k dispozici. „Rozhodli jsme s k radikální obměně, na dráhu tak letos vyjede deset nových velmi kvalitních motokár s objemem motoru 270 ccm,“ vysvětluje výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. Silnější motokáry umožní řidičům přiblížit se ještě víc ke skutečnému závodnímu zážitku. „Díky vyššímu výkonu bude víc záležet na řidičském umění pilota, bude se dát mnohem víc taktizovat i předjíždět,“ nastínila manažerka dráhy Tamara Hanáková. K motokárám navíc na „malé dráze“ přibude i šestice Pit Bike, tedy středně velkých zábavných motorek. „Částečně budou sloužit jako tréninková pomůcka naší Malminibike Akademie Masarykova okruhu, budeme je ale půjčovat i veřejnosti,“ upřesnila Hanáková. Právě na Tuning Show si nové stroje bude moci veřejnost vyzkoušet poprvé, dráha pak bude otevřena po ce
lou sezonu i mimo závodní akce.