Umístění: Společnost Zajímavosti Začal 2. ročník soutěže o Sexistické prasátečko

Začal 2. ročník soutěže o Sexistické prasátečko

Brno, 12. května 2010 - Druhý ročník soutěže o nejvíce sexistickou reklamu s názvem Sexistické prasátečko dnes začal v Brně. Na SemestrEndu filozofické fakulty na ulici Gorkého byl oficiálně vyhlášen sběr návrhů na reklamy, které lidé považují za sexistické.

sex_cz_pokart

 

sex_cz_HPNávrhy se budou sbírat do konce října 2010 a slavnostní vyhlášení se uskuteční na začátku prosince na základě hlasování veřejnosti i odborné poroty. Soutěž "Sexistické prasátečko" má za cíl vybrat nejvíce sexistickou reklamu v Brně i celé České republice. Záměrem soutěže není jejich zhotovitele a zhotovitelky odsoudit, ale upozornit je na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet, což si řada firem často vůbec neuvědomuje. Na SemestrEndu byl kromě zahájení druhého ročníku soutěže také infostánek NESEHNUTÍ a tzv. živý billboard upozorňující na stereotypní obrazy v reklamách. Příznivci a příznivkyně soutěže si mohli od 15:00 do 19:00 na místě zakoupit benefiční placky s nápisy jako: Bojkotuji sexismus; Mám ráda sex, nesnáším sexismus apod.

Sexistické reklamy se vyznačují stereotypním zobrazováním pohlaví v reklamě. V českém prostředí jsou touto skupinou častěji ženy. Sexistické reklamy často využívají zobrazení sexualizovaného těla bez souvislosti s propagovaným výrobkem. Časté je rovněž využití zjednodušujících představ o ženách nebo mužích – ženy jsou spojovány s praním prádla, muži s opravou domu a podobně. „Myslíme si, že pokud jsou výrobky firem dobré, nepotřebují sexismus, aby je prodaly. Reklamy mohou být vtipné i bez toho, aby někoho urážely či zpochybňovaly jeho schopnosti.“ vysvětluje Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.

sex_cz_ABHNávrhy na reklamy je možno zaslat na e-mailovou adresu zenskaprava@nesehnuti.cz spolu s místem, kde se reklama nachází a firmou, kterou reklama propaguje. Zaslané reklamy budou průběžně zveřejňovány na webových stránkách dlouhodobého programu NESENUTÍ s názvem Ženská práva jsou lidská práva - www.zenskaprava.ecn.cz. „V tomto ročníku soutěže bude hlasovat nejen veřejnost na webových stránkách, ale poprvé také odborná porota (např. z oblasti reklam). Lidé, kteří budou posílat své tipy na reklamu, mohou získat také věcné ceny,“ doplňuje Alžběta Možíšová z NESEHNUTÍ.

Program Ženská práva je zaměřen na snahu o změnu postojů k otázkám spojeným se stereotypními představami o roli žen a mužů ve společnosti a řeší problémy z toho vyplývající (násilí na ženách, nerovnost na pracovním trhu, v politice a v dalších sférách). Realizované projekty tvoří především informační a vzdělávací aktivity. Jejich hlavním cílem je přenést informace a diskuse z odborných a akademických rovin mezi širší veřejnost a do všedního života.

 


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci