"V investičním plánu na příští rok tyto peníze nemáme. Neznamená to však, že je přesun brněnského nádraží mrtvý. Budeme hledat možnosti, jak do budoucna celý projekt za dvacet miliard korun realizovat," řekl Bárta.
Ministr zároveň řekl, že do roku 2013 stát, Jihomoravský kraj, ani město Brno na projekt rekonstrukce železničního uzlu nestihnou čerpat peníze z fondů Evropské unie. "Mohu však oznámit, že budeme dál pracovat s městem Brnem i krajem na tom, aby se v budoucích letech stala tato investice jednou z vládních priorit," řekl Bárta. Dodal, že jeho ministerstvo proto navíc poskytne svého experta do brněnského stavebního grémia odborníků, které celou přestavbu železničního uzlu investičně připravuje.
Úsporná opatření ministerstva dopravy se naopak podle Bárty nedotknou prací na velkém brněnském okruhu a Dobrovského tunelech v Brně-Králově Poli. "Chci panu ministrovi poděkovat. Zastavení tohoto projektu by bylo katastrofou pro padesát tisíc obyvatel Králova Pole, Žabovřesk a Řečkovic, řekl brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD). Tunely, klíčové stavby brněnského městského okruhu, stavbaři podle primátora dostavějí příští rok a v roce 2012 se uskuteční jejich kolaudace.
Hejtman Michal Hašek (ČSSD) po setkání s Bártou informoval, že do roku 2014 by měly výrazně pokročit práce na stavbě obchvatu Mikulova, který je na české straně stěžejním dílem pro dokončení rychlostní silnice mezi Pohořelicemi a Vídní. Jednání s Bártou označil hejtman za korektní, věcné a prosté politického populismu. "Je jasné, že ministr přináší zprávy, které odpovídají stavu státní pokladny," konstatoval Hašek.
Ministr Bárta převzal v Brně rovněž petici šesti set obyvatel z Popůvek u Brna, kteří se podepsali pod text, požadující výstavbu protihlukové stěně na dálnici D-1. "Podíval jsem se do plánu investic, a mohu lidem sdělit, že peníze na tamní protihlukovou stěnu jsou a že ji postavíme," reagoval Bárta.
Ministr dopravy Bárta se zároveň v Brně v pátek omluvil lidem v celé zemi za škrty v dopravní infrastruktuře. "Přijímáme nyní s pokorou jen nejméně hloupá ze všech hloupých řešení," řekl na adresu zastavených staveb v celém Česku. "Stydím se za řadu svých předchůdců, kteří populisticky naslibovali a rozestavěli stavby v mnohem větším množství, než je Česká republika schopna zaplatit a investičně zabezpečit," řekl Bárta.
Bártu čeká během pátku při pobytu na jižní Moravě ještě jednání o modernizaci letiště v Tuřanech. Večer pak ministerští úředníci absolvují v Hodoníně jednání se starosty Břeclavska a Hodonínska ohledně plánovaného obchvatu měst a vesnic ležící podél silnice I/55 z Břeclavi do Otrokovic na Zlínsku.