Aktualizováno: Tuesday, 21. November 14:09

Umístění: Jižní Morava Doprava Mosty přes železnici v Šakvicích prošly opravou a opět slouží řidičům

Mosty přes železnici v Šakvicích prošly opravou a opět slouží řidičům

mosty sakviceŠakvice, 25. října 2017 - Rozpraskaná vozovka a pomalu rezivějící zábradlí jsou minulostí. Dva staré mosty, které mezi Šakvicemi a Hustopečemi převáděly silnici III. třídy přes železniční koridor Brno-Břeclav, nahradily zbrusu nové konstrukce. Ty kromě většího pohodlí a bezpečí pro řidiče zajistily i lepší parametry pro průjezd elektrických vlaků. Dělníci na projektu za celkem 120 milionů korun (s DPH) začali pracovat loni v srpnu. Dokončit se jej podařilo v říjnu letošního roku. Doposud se jedná o největší stavbu, na kterou Jihomoravský kraj využil příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

„Velice mě těší, že jsme dnes mohli rekonstrukci mostů v Šakvicích slavnostně ukončit. Je jasným důkazem, že Jihomoravský kraj dokáže efektivně a účelně čerpat peníze ze SFDI. Dokládá však i to, že příspěvek státu pomáhá krajům realizovat často i velmi finančně náročné stavby, na něž by jen těžko hledaly prostředky ve vlastních rozpočtech,“ uvedl na slavnostním otevření stavby ve středu 25. října náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

U Šakvic opravil kraj dva mosty na silnici III/4203. Po jednom jezdili řidiči přímo přes železniční koridor, druhý je přenesl přes vlečku vedoucí k přilehlému průmyslovému areálu. „Před zahájením prací na samotných mostech bylo nutné opravit místní komunikaci, která sloužila jako objízdná trasa. Musela zvládnout i autobusovou dopravu. Zároveň jsme přeložili kabely Českých drah a upravili železniční přejezd na objížďce,“ popsal Hanák činnosti, které předcházely opravě mostů.

Konstrukce nových mostů vyrobil zhotovitel ve vlastní mostárně a následně je vysunul nad provozovanou kolej. „Mosty jsou navrženy tak, aby vylepšily výšku otvorů pro elektrifikovanou trať. Součástí rekonstrukce bylo i provedení kompletní spodní a vrchní stavby, rozšíření oblouků navazující silnice a osazení svodidel pro větší bezpečnost řidičů,“ vysvětlil Hanák s tím, že jak demolice, tak i výsun samotných mostů zorganizoval zhotovitel za vyloučení nebo snížení rychlosti projíždějících vlaků.

Modernizace mostů v regionu je jednou z priorit Jihomoravského kraje. Cílem přitom je, aby do pěti let na jihu Moravy nebyl žádný most v havarijním stavu. Kraj pro jejich opravy intenzivně využívá jak peníze z vlastní pokladny, tak i prostředky z Integrovaného regionálního operačního programu Evropské unie a příspěvku SFDI.

„Je pro nás klíčové, aby stát na opravy silniční sítě nižších tříd krajům přispíval. Velmi si proto cením, že dosluhující vláda jako historicky vůbec první peníze ze SFDI do regionů nasměrovala. Kraje však v oblasti financování potřebují předvídatelnost a jistotu. Dnes například nevíme, jestli stát v příštím roce krajským samosprávám na rekonstrukce dvojek a trojek přispěje. Prostřednictvím Asociace krajů proto budeme dál prosazovat, aby byl příspěvek krajům trvale zakotven v zákonech, například v podobě podílu na výnosech z výběru silniční daně a daně z pohonných hmot. Ty přece řidiči projíždí i na krajských komunikacích,“ uzavřel Hanák.

Zdroj: JMK


VZBbanner