Impulzem ke komplexnímu řešení byl nevyhovující stav původního mostního objektu podchodu. "Místo nákladné rekonstrukce, která by do budoucna zakonzervovala nevzhledný objekt s dlouhým a špatně prosvětleným průchozím prostorem byla nakonec zvolena varianta, kdy se původní stavba zbourala a nahradila se moderní železobetonovou konstrukcí," uvedl Zouhar.
Výrazně se podle jeho slov zkrátila délka podchodu ve prospěch vstupního atria před budovou vyškovského gymnázia. "Nástupní prostory podchodu se doplnily o cyklostezku a silnice II/430 byla v úseku mezi přilehlými křižovatkami zrekonstruována a upravena podle norem," doplnil Zouhar.
Stavba měla dva investory, a to Správu a údržbu silnic Jihomoravského kraje a město Vyškov. Silničáři investovali do podchodu a rekonstrukce silnice 32,8 milionu korun, vyškovská radnice do stavby atria podchodu a rekonstrukce dalších ploch a prostranství vložila 17,3 milionu korun. Stavět se začalo loni v dubnu a původně mělo být vše hotovo až koncem listopadu.