Umístění: Jižní Morava Ekonomika Analytici: Další zatížení firem o nové daně a povinnosti je špatný nápad

Analytici: Další zatížení firem o nové daně a povinnosti je špatný nápad

Praha, 8. března 2010 (MEDIAFAX) - Zatížit firmy o další nové daně nebo povinnosti je prý špatný nápad. Vyplývá to z pondělní ankety agentury Mediafax mezi analytiky v reakci na prohlášení předsedy ČSSD Jiřího Paroubka o tom, že by velké společnosti měly odvádět část ze svého daňového základu na veřejně prospěšné účely.

Dane

 

„Jakékoliv zvyšování daně z příjmu právnických osob je špatný nápad,“ řekl Pavel Sobíšek, hlavní ekonom UniCredit Bank. Podle Sobíška by v situaci, kdy s kapitálem je možné jakkoliv manipulovat a celosvětově ho přesouvat, nemělo zavedení žádné povinnosti v podobě odvodu velkých firem na dobročinné účely žádný vliv na výši takto získaných finančních prostředků.

„I když by to byl negativní dopad pro společnosti, nebyl by ale nijak výrazný,“ řekl David Navrátil, hlavní ekonom a ředitel Ekonomických a strategických analýz České spořitelny. Navrátil si myslí, že by firmám více prospělo snížení daní a zjednodušení účetnictví. „Je to populistický krok jak donutit velké a bohaté společnosti, aby přispěly částí svých peněz na dobročinné účely,“ dodal Navrátil.

Paroubek v neděli v diskusním pořadu Otázky Václava Moravce prohlásil, že by chtěl zavést pro velké společnosti povinnost odevzdávat jedno procento z daňového základu na veřejně prospěšnou činnost. Tato povinnost by se týkala společností jako je například ČEZ, Telefónica O2, PPF, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka nebo Tesco.

Josef Janda

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci