Brno, 16. února 2010 (MEDIAFAX) - Jeden z nejvýznamnějších českých dovozců jízdních kol, společnost Aspire Sports, hospodařila v roce 2009 s obratem ve výši 190 milionů korun, což je meziročně o 7,2 procenta více. Firma o tom informovala v úterý.
Podle ředitele společnosti Igora Doležala stojí za dobrými výsledky především rostoucí zájem spotřebitelů o značky kol, které firma do Česka dováží. Jde o značky GT, Mongoose, Schwinn a nově i Cannondale, všechny z portfolia skupiny Cycling Sports Group (CSG) patřící kanadskému koncernu Dorel Industries. Loňským převzetím značky Cannondale se Aspire stalo první firmou na světě, která ve svém regionu zastupuje kompletní portfolio značek kol CSG. Obchodně nejsilnější značka GT přitom patří mezi čtyři nejprodávanější značky na českém a slovenském trhu.
"Jsme zřejmě téměř jediným velkoobchodníkem s cyklistickým sortimentem v Česku, který vloni dosáhl růstu a posílil svou pozici na silně konkurenčním trhu. Nyní disponujeme tržním podílem okolo 13 procent," sdělil Doležal.
Hospodářská krize se podle něj nejvíce dotkla méně známých značek, protože čeští obchodníci při zásobování svých prodejen více sázejí na silné a zavedené značky, u nichž očekávají, že půjdou lépe na odbyt. Poklesy tržeb jsou významné u značek střední a nižší třídy, v níž je na trhu největší přetlak nabídky nad poptávkou. Naopak prémiové značky si víceméně uchovávají svou pozici – např. zájem o značku Cannondale u obchodníků trvale roste. "U mnoha cyklistických značek je navíc už dnes patrný pokles cen. To znamená, že lidé, kteří uvažují o koupi kola, mají právě v tomto období šanci koupit výhodně," upozornil Doležal.
Drtivá většina kol se do Česka dováží. V roce 2008 bylo na český trh importováno 360 000 kol a téměř stejné množství, konkrétně zhruba 370 000 kusů se zde prodalo. Za rok 2009 odhaduje Asociace specializovaných prodejců kol prodej 360 000 kusů bicyklů.