"Hlavním bodem dohody je zájem o další rozvoj vodní cesty a s ní souvisejících aktivit, hlavně v oblasti cestovního ruchu," uvedl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.
Dohoda mezi českými a slovenskými kraji o rozvoji Baťova kanálu dosud chyběla. "Může být přitom důležitá při jednání s centrálními vládami a úřady. Na česko-slovenské hranici totiž v souvislosti s vodním dílem ještě nejsou vyřešeny všechny věci týkající se majetkově právních vztahů," upozornil jihomoravský hejtman.
Podepsáním společné deklarace hejtmani a župani osmi příhraničních krajů podle Haška vysílají svým vládám jasný signál, že je rozvoj Baťova kanálu jejich prioritou a že mají zájem, "aby se věci týkající se vodní cesty pohnuly dopředu".
Délka Baťova kanálu od Otrokovic na Zlínsku do Skalice na Slovensku je 53 kilometrů. Některé úseky vedou řekou Moravou, jinde uměle vyhloubenými kanálovými úseky. Plavební hladina je udržována 13 jezy. Baťův kanál je průměrně 1,5 metru hluboký. Šířka plavebního kanálu je okolo 12 metrů. Na vodní cestě je 50 mostů.
Baťův kanál využívají lidé pouze jako turistickou vodní cestu, nákladní plavba zde nefunguje. Lidé zde tráví dovolenou, víkendové pobyty nebo přijíždějí ve svém volném čase, aby se svezli na lodi.