Umístění: Jižní Morava Ekonomika Do regionu Jihovýchod míří na dotacích dalších 524 milionů korun

Do regionu Jihovýchod míří na dotacích dalších 524 milionů korun

Brno, 3. února 2010 (MEDIAFAX) - Výbor Regionální rady Jihovýchod ve středu schválil dalších 524 milionů korun na dotacích pro 30 projektů převážně z oblasti dopravy. Informovala o tom mluvčí Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod Milena Marešová.

penize2

 

Největší objem schválených dotací, téměř 406 milionů korun, putuje už tradičně do oblasti dopravy. Například České dráhy nakoupí pro páteřní linky Vysočiny díky 220milionové dotaci 13 nových železničních kolejových vozidel.

„Dnes schválený projekt s možností dotace z ROP Jihovýchod ve výši 40 procent a podílem vlastních zdrojů Českých drah v hodnotě 60 procent posune kvalitu cestování na dráze blíže k celoevropskému standardu," komentoval člen Výboru Regionální rady Jihovýchod a náměstek hejtmana kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl. "Dodávka nových vozidel proběhne podle informací Českých drah v roce 2012. Existuje závazná dohoda, že České dráhy do konce roku 2012 dokoupí ve své režii další čtyři soupravy. Na přelomu let 2012 a 2013 bude tedy na kolejích Vysočiny k vidění 17 zcela nových souprav,“ dodal Joukl.

Jindřichohradecké místní dráhy zase získaly dotaci 23 milionů korun na modernizaci tří motorových vozů z 60. let minulého století, které obsluhují občany i turisty úzkorozchodnou dráhu z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje má schválené dotace pro další dva projekty. Nový most s ocelovou nosnou konstrukcí nahradí díky 91milionové dotaci starý most přes železniční trať v Modřicích v okrese Brno–venkov. Moravský Krumlov v okrese Znojmo se dočká rekonstrukce průtahu městem.

Dotace přesahující 108 milionů korun získalo 25 projektů regionu Jihovýchod na marketing cestovního ruchu. Z toho 66 milionů putuje do Jihomoravského kraje na 16 projektů. Například společný regionální marketing a propagace mikroregionu Modré Hory (Bořetice, Kobylí, Němčičky, Velké Pavlovice a Vrbice) bude na webovém portálu a pomocí propojených navigačních a informačních systémů a kiosků informovat o nabídce vinných sklepů a vybraných ubytovacích a gastronomických zařízení. Muzeum města Brna zase získalo čtyřmilionovou dotaci na propagaci hradu Špilberk. Vzniknou nové propagační materiály, audio a video spoty, venkovní a mediální reklama a nové internetové stránky s virtuální prohlídkou hradu.

Téměř 42 milionů poputuje na devět marketingových projektů cestovního ruchu na Vysočině. Například samotný kraj Vysočina má schváleny dotace 24,5 milionu korun na své tři projekty, díky nimž vznikne řada propagačních materiálů regionu včetně webové prezentace. Součástí projektu je i mediální kampaň na podporu rozvoje cestovního ruchu v kraji Vysočina a internetová aplikace, která veřejnosti představí sbírkové předměty muzeí a galerií Vysočiny.

Libor Popela

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci