Společnost Jihomoravská plynárenská, a.s., zajišťuje dodávku zemního plynu v krajích Jihomoravském, Zlínském, Vysočina a částečně i Olomouckém, Pardubickém a Jihočeském. Stabilním dodavatelem na již otevřeném trhu je také díky skutečnosti, že je jedním z členů skupiny RWE v České republice. Svoji spolehlivost prokázala společnost i celá skupiny RWE mimo jiné i při lednové plynové krizi, kdy byla schopna zajistit zemní plyn a zásobovat všechny své odběratele bez jakéhokoli omezení.
Od 1. ledna 2007 mají všichni koneční odběratelé zemního plynu právo na bezplatnou změnu dodavatele a tím i možnost ovlivnit část svých celkových nákladů na dodávku plynu. Co vše tvoří cenu plynu? Výsledná cena dodávky zemního plynu se skládá ze dvou základních částí. Ze složky regulované Energetickým regulačním úřadem a z neregulované složky dané smluvním vztahem mezi dodavatelem a odběratelem. Mezi regulované složky patří cena za činnost přepravy a distribuce zemního plynu, mezi neregulované potom cena za uskladnění plynu v podzemních zásobnících a cena za samotný zemní plyn. Výše těchto nákladů není regulována a je závislá na nabídce jednotlivých obchodníků s plynem nebo poskytovatelů služeb uskladnění. Právě dodávka a služba uskladňování plynu jsou ty části ceny, které může zákazník ovlivnit volbou svého dodavatele.
Co RWE svým zákazníkům nabízí?
· zázemí mezinárodní společnosti s dlouholetými zkušenostmi v oboru,· stabilní dodávky zemního plynu,
· širokou síť zákaznických kanceláří
· nonstop zákaznickou linku a další služby
· širokou nabídku služeb,
· vyřízení veškerých záležitostí spojených s přechodem k RWE pouze na základě udělené plné moci a bezplatně (finanční náklady související s přechodem od jiného dodavatele RWE nepřenáší na zákazníka).
Veškeré informace či odpovědi na nejčastější dotazy související s nabídkou RWE naleznete na internetových stránkách www.rwe.cz, nebo vám je zodpoví operátorky na zákaznické lince 840 113 355 (zpoplatněné tarifem pro místní hovor). Kontaktovat můžete také obchodního zástupce, jehož jméno a údaje pro příslušnou obec či městskou část najdete rovněž na www.rwe.cz.
Přechod k jinému obchodníkovi
Zákazníkům, kteří vážně uvažují o změně dodavatele, doporučujeme tento krok nejprve důkladně zvážit. Je přitom vhodné zaměřit se především na obchodní a smluvní ustanovení, například na:
· výpovědní lhůty,
· aktivační poplatky za uzavření smlouvy,
· deaktivační poplatky za její ukončení apod.
Odpovídající pozornost je tedy třeba věnovat nejen ceníku obchodníka, ale také jeho obchodním podmínkám. Pro srovnání jistě budou důležité informace o jeho zkušenosti na trhu a serióznosti jednání se zákazníkem.

Upozorňujeme: Změnu dodavatele je dle platné legislativy možné provést pouze jednou za 6 měsíců. Je-li zákazník nespokojen se službami nového dodavatele, musí před návratem k původnímu obchodníkovi počítat s půlroční legislativní lhůtou. Změnou dodavatele dochází pouze ke změně obchodníka se zemním plynem. Služby spojené s distribucí zajišťuje i nadále provozovatel distribuční soustavy, kterého se proces změny dodavatele netýká.