Počet turistů mířících do Jihomoravského kraje se každoročně zvyšuje. Jednou z organizací, která se významně podílí na jeho propagaci, je i Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava. Více o činnosti Centrály uvádí její ředitelka, Mgr. Zuzana Vojtová.
Co považujete za největší turistický potenciál Jihomoravského kraje?
Náš region je velmi pestrý. Má například největší počet hradů a zámků ze všech krajů České republiky. Město Brno – veletržní město, je zároveň opravdovým centrem kultury, máme velký potenciál pro rozvoj kongresové turistiky a konání firemních akcí, velmi dobrou dopravní dostupnost. Také bych ráda uvedla Automotodrom, jeskyně Moravského krasu, síť cyklistických stezek a mohla bych pokračovat dále. Ale mám-li oslovit všechny cílové skupiny najednou, pozvu je především do slunného vinařského regionu s bohatými lidovými tradicemi.
Jakým způsobem se Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava podílí na propagaci kraje?
Komunikujeme především s partnery v regionu, úzce spolupracujeme s Regionální kanceláří Svazu obchodu a cestovního ruchu JMK. Vyhledáváme cestovní kanceláře, které se zabývají incomingem, komunikujeme se zástupci ubytovacích kapacit, organizátory kulturních akcí, s muzei a galeriemi, hrady a zámky, a vůbec všemi, kteří tvoří potenciál pro rozvoj cestovního ruchu v regionu. Jedná se o komerční i veřejnou sféru. Hledáme nejrůznější cesty ke spolupráci, vytváření společné nabídky, regionálních produktů, možnosti spojení marketingových aktivit a díky tomu mnohdy vzájemně dosahujeme snížení nákladů. Daří se zapojovat do spolupráce stále více subjektů.
Dále jsme například v rámci projektu Jihomoravského kraje vydali ve vysokém nákladu mapy města Brna a Jihomoravského kraje. Zároveň jsme nastartovali spolupráci se subjekty cestovního ruchu v regionu při tvorbě turistických balíčků. Ty jsme rovněž vydali jako samostatný materiál, který byl distribuován jako příbalový leták novin v některých regionech České republiky, Slovenské republiky a Rakouska.
Máte nějakou zpětnou vazbu na (ne)spokojené návštěvníky a turisty?
Téměř každý rok probíhá šetření mezi návštěvníky regionu. Jihomoravský kraj realizuje pravidelně monitoring návštěvnosti, na dalších výzkumech spolupracujeme s agenturou CzechTourism, díky nimž získáváme výstupy srovnatelné s ostatními kraji. Jsou většinou všechny dostupné na našich webových stránkách www.ccrjm.cz.
Jaké poselství byste vyslala do řad podnikatelské sféry?
Vzájemný prospěch ze vzájemné spolupráce při tvorbě nabídky nebo její propagace si už většinou všichni uvědomují. Požádala bych spíš, aby nikdo nepodceňoval kvalitu poskytovaných služeb. Bohužel i u vyhlášených zařízení není vždy komunikace s klientem
na úrovni, na které by nebylo co zlepšovat…
Jakou podporu má podoba CCRJM ze strany spoluzakladatelů, tedy města, kraje a Svazu obchodu a cestovního ruchu?
Jsme financováni Jihomoravským krajem a Statutárním městem Brnem a každoročně dostáváme finanční příspěvek na činnost organizace. Další dotace získáváme
na základě předkládání konkrétních projektů. Regionální kancelář Svazu obchodu a cestovního ruchu JMK pro nás znamená především partnera důležitého ve vztahu k podnikatelské sféře, oborovým asociacím apod. S našimi zakladateli vzájemně koordinujeme své aktivity, vyhodnocujeme vývoj, plánujeme další postupy, abychom se ve svých činnostech nepřekrývali, ale především doplňovali.