Umístění: Jižní Morava Ekonomika Nejlepším místem pro podnikání na jižní Moravě je Kyjov

Nejlepším místem pro podnikání na jižní Moravě je Kyjov

Kyjov, 4. dubna 2016 - Nízké ceny stavebních pozemků, vysoký podíl studentů odborných škol a vysoká konkurence na trhu práce. Hlavní důvody proč se stal Kyjov nejlepším místem pro podnikání v Jihomoravském kraji. Druhý je Vyškov a bronz bere Hodonín. Výzkum Město pro byznys 2015 hodnotí již osmým rokem 205 obcí s rozšířenou působností a 22 městských částí hlavního města České republiky. Výzkum zpracovává analytická agentura Datank.

1.místo Kyjov

Kyjov poskočil z loňského druhého místa na příčku nejvyšší především díky nízkým cenám stavebních pozemků a bytů. Ve prospěch města hraje také vysoký podíl učňů a studentů v odborném vzdělávání a podnikatelé ocení i velký počet uchazečů o jedno pracovní místo.

„Kyjov je znám jako město folklóru, ale také škol. Od gymnázia až po učňovské obory. Tradice, kvalita pedagogického sboru, ale především dlouhodobá zkušenost s tím, že se po studiu dostanou mladí do zaměstnání, je pro nás skvělou vizitkou. Doufám, že nebudeme jen vlaštovkou a že se celá republika a ministerstvo ještě více pustí do podpory odborného vzdělávání,“ okomentoval jeden z důvodů vítězství starosta a předseda Svazu měst a obcí František Lukl (na snímku). Při hodnocení hospodaření radnice boduje Kyjov hlavně vysokými výdaji na investice a nízkými poplatky. Například za vodné a stočné zaplatí podnikatelé druhou nejnižší cenu v kraji.

Vyškov se o místo propadl, ale stále platí za jedno z nejlepších měst pro podnikání na jižní Moravě. Vyškov má nejlepší ukazatel iRatingu a stejně dobře si vede také ve srovnávání nákladů na dluhovou službu. „Dlouhodobě jsme pyšní především na to, že nemáme žádný dluh. V budoucnu se to nejspíše změní, protože plánujeme výstavbu nového zimního stadionu. Ve Vyškově nemá prostor politikaření. Nehrajeme hry velkých hráčů a snažíme se vždy dohodnout. Budujeme kvalitní ekonomické prostředí a pracujeme vždy v zájmu našich občanů,“ uvedl místostarosta Karel Jurka.

Třetí místo putuje do Hodonína, který má vysoký podíl firem a velkých zaměstnavatelů. „Snažíme se lákat velké investory, ale jsme velmi obezřetní, stále pro nás platí, že se nejlépe vyplatí dlouhodobá a trpělivá spolupráce s malými a středními podnikateli,“ uvedl místostarosta Jiří Janda. Podnikatelům napomáhají nízké ceny bytů a mohou ocenit velkou konkurenci na trhu práce. Úplně nejlepší v kraji je Hodonín v rozsahu úředních hodin živnostenského úřadu. „Těší mě, že se nám v celkovém kontextu dobře daří, ale bohužel máme stále pár bolístek. Jde hlavně o odchod mladých do větších měst a následně problém s přilákáním lidí do naší oblasti,“ dodal Janda.

Vyhlášení regionálních výsledků výzkumu Město pro Byznys probíhá v letošním roce v rámci krajských setkání Svazu měst a obcí České republiky. Spolupráce umožňuje otevřeně diskutovat o aktuálních tématech, která se týkají podnikatelů, radnic a obyvatel všech měst a obcí v České republice. Krajské setkání SMO ČR Jihomoravského kraje se neslo v duchu seznamování s aktivitami Svazu v legislativě a snahy Svazu o zajištění dostatečné diskuse o tématech, která se jeho členů přímo dotýkají.

Celkové pořadí

  • 1. Kyjov
  • 2. Vyškov
  • 3. Hodonín
  • 4. Břeclav
  • 5. Slavkov u Brna
  • 6. Veselí nad Moravou
  • 7. Mikulov
  • 8. Kuřim
  • 9. Brno
  • 10. Hustopeče
  • 11. Blansko
  • 12. Bučovice
  • 13. Znojmo
  • 14. Šlapanice
  • 15. Tišnov
  • 16. Moravský Krumlov
  • 17. Boskovice
  • 18. Pohořelice
  • 19. Rosice
  • 20. Židlochovice
  • 21. Ivančice

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript