Druhé nejvyšší hodnocení za celý rok 2011 obdržela UniCredit Bank. Na třetím místě se umístila GE Money Bank.
Vyhodnocení bank za celý rok 2011 vychází z jednotlivých čtvrtletních hodnocení. Zahrnuje tak v sobě veškeré nejvýznamnější kroky a opatření bank ve vztahu ke klientům v daném roce.
Fio banka dosáhla za všechna čtyři čtvrtletí nejvyšší průměrné hodnocení se 71,49 procenta. Následovala UniCredit Bank s 67,77 procenta a GE Money Bank s 67,06 procenta.
OVB Vstřícná banka hodnotí banky od prvního čtvrtletí roku 2010, kdy se historicky první Nejvstřícnější bankou stala Raiffeisenbank. Největší váhu má při hodnocení odborná porota (58,3 %). Váhou hodnocení s podílem 25 procent disponuje server www.bankovnipoplatky.com. 16,7 procenta váhy připadá na hodnocení veřejnosti.
Vyhlášení Nejvstřícnější banky roku 2011 je vyvrcholením druhého ročníku klientského ratingu OVB Vstřícná banka, který sleduje každé čtvrtletí jednotlivé kroky, opatření či image bank a posuzuje jejich vstřícnost ke klientům.
„Je zřejmé, že hlavním cílem je poskytovat klientům, ale i bankám a veřejnosti, důležité informace o vývoji vstřícnosti bank. Vytváří se tak průběžný index, kde může každý snadno zjistit, zda se vstřícnost banky zvyšuje nebo naopak klesá a proč,“ vysvětlila smysl hodnocení Eva Poláchová, ředitelka Akademie vzdělávání a Analytického centra OVB.