Podíl exportu na obratu firmy je v současnosti zhruba 25 procent, zvednout by se však měl až na 50 procent. Důvodem je jednak pokles státních investic do dopravní infrastruktury v Česku a zvýšená účast firmy v tendrech v okolních zemích. "Předpokládám, že 50procentní podíl exportu překročíme v horizontu větším než pět let," uvedl Štefl.
V zahraničí firma staví především na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku a Rumunku, daří se jí však vyhrávat tendry i v Polsku. "Polsko je velký stát a má velké zdroje z evropských fondů, zároveň má velkou potřebu modernizace sítí," uvedl Štefl. Podle něj se OHL ŽS v Polsku účastnilo zhruba deseti tendrů, ze kterých loni získala tři zakázky. "Ty tendry dohromady dělají asi šest miliard korun, ale my jsme tam v konsorciu s polskými firmami a naše jsou asi tři miliardy korun," sdělil Štefl.
Firma se však poohlíží i po dalších trzích, chce se prosadit i v Německu nebo Rakousku. "Začínáme se však dívat i tam, kde mají jinou železniční technologii vzhledem k rozchodu, třeba Bělorusko a Rusko," sdělil generální ředitel.
OHL ŽS už na začátku roku ohlásila snižování stavu, ze zhruba 2000 zaměstnanců má letos přijít o práci zhruba desetina. Většinou má jít o dělníky. Firmě také v roce 2010 klesl obrat. Ten za rok 2010 činil zhruba 11 miliard korun, zatímco v roce 2009 to bylo 12,6 miliardy korun.