Umístění: Jižní Morava Ekonomika Philip Morris ČR zvedl konsolidované tržby na 8,8 miliardy korun

Philip Morris ČR zvedl konsolidované tržby na 8,8 miliardy korun

Praha, 11. listopadu 2011 (MEDIAFAX) - Společnost Philip Morris ČR zvedla konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH za prvních devět měsíců 2011 na 8,8 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 2,9 procenta. Firma to sdělila v pátek.

cigaretky

 

Tržby společnosti za prvních devět měsíců se zvedly především díky příznivému vývoje cen v České a Slovenské republice a vyššímu objemu vývozu. Tento nárůst byl podle sdělení firmy částečně eliminován poklesem objemu prodejů a zvýšeným podílem levnějších značek v České a Slovenské republice a nepříznivým vývojem měnového kurzu.

Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH za třetí čtvrtletí roku 2011 se v porovnání se stejným obdobím roku 2010 zvýšily o 5,4 procenta na 3,2 miliardy Kč.

"Navzdory mírnému zlepšeni našich finančních výsledků v důsledku zvýšení prodejních cen v roce 2010 a v prvním pololetí roku 2011 zůstává náš odbyt pod tlakem z důvodu pokračujícího přechodu spotřebitelů k tabáku pro ruční výrobu cigaret a k levným značkám, které nyní představují dvě třetiny celkového trhu v České republice," komentoval čísla András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR.

"Nadále se zaměřujeme na zvyšování naší přítomnosti v levném cenovém segmentu a další posilování výkonnosti portfolia našich značek, včetně Red & White, vedoucí značky na českém trhu," doplnil.

Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH za třetí čtvrtletí roku 2011 se v porovnání se stejným obdobím roku 2010 snížily o 0,8 procenta, a to především kvůli poklesu objemu prodejů a zvýšeným podílem levnějších značek ve výši 144 milionů Kč. Tento pokles částečně eliminoval příznivým vývoj cen ve výši 132 milionů Kč. Tržby za prvních devět měsíců roku 2011 vzrostly o 2,2 procenta, a to zejména díky zvýšení cen společností ve výši 381 milionů Kč v roce 2010 a v první polovině roku 2011.

Tržní podíl za prvních devět měsíců 2011 firmě v České republice poklesl o 2,6 procentního bodu na 51,9 procenta. Podle interních odhadů Philip Morris ČR se celkový trh cigaret v České republice za třetí čtvrtletí roku 2011 snížil o 2,3 procenta na 5,4 miliardy kusů, a to zejména v důsledku zvýšení cen společností Philip Morris ČR a konkurencí v první polovině roku 2011. Za prvních devět měsíců roku 2011 poklesl celkový trh cigaret o 0,3 procenta na 15,7 miliard kusů.

Společnost Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v České republice. Nabízí mezinárodní a domácí značky cigaret, jako jsou Marlboro, L&M, Red & White, Philip Morris, Petra a Sparta. Philip Morris ČR je společností ve skupině Philip Morris International Inc. Vlastní 99procentní obchodní podíl v dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia, která je registrována ve Slovenské republice.

Libor Popela

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci