Firmy své expozice rozložily na ploše téměř 3700 metrů čtverečních. Návštěvníkům představují své produkty společnosti jako Essilor - Optika, Hoya Lens, Mr. Gain, Metzler International, New Line Optics, Omega Optix, Sagitta a další.
Vystavujících firem proti loňskému ročníku sice mírně ubylo, podle organizátorů se však nezmenšily plochy stánků, neboť firmy se chtějí prezentovat úměrně své pozici na trhu. Také některé společnosti, jež loni nevystavovaly, se na veletrh vracejí. Např. Optimum Distribution, Elsa optik, EYE 2000. Vedle českých a slovenských firem jsou zastoupeny společnosti například z Austrálie, Brazílie, Dánska, Francie, Maďarska, Norska, Rakouska, Řecka, Švýcarska, USA či Velké Británie.
Pořadatelé letos připravili několik zajímavých novinek. Páteční program vyvrcholí společenským večerem v Pivovarské restauraci na Mendlově náměstí, kde budou vyhlášeny výsledky soutěží Top Opta a Top Opta odborné veřejnosti. Také v sobotu mohou jednání mezi vystavovateli a návštěvníky pokračovat ve večerních hodinách, a to na stáncích v pavilonu P na Afterparty. Veletrh má hned dvě zvýrazněné oblasti. První je „sport a volný čas“, druhá „mládež a teenageři“. Zvolená témata by se měla prolínat veletržními expozicemi.
Odborný doprovodný program se bude opět odehrávat přímo v pavilonu P, novinkou je však jeho rozložení do dvou dnů. V sobotu na veletrhu proběhnou tradiční firemní prezentace a semináře, na které v neděli naváže cyklus odborných přednášek kreditovaných v rámci systému celoživotního vzdělávání. Přednášky budou mimo jiné věnované souvislosti vysokého krevního tlaku a vidění, možnostem korekce nepravidelného astigmatismu, otázkám rodinné anamnézy a vidění nebo ekonomice provozu oční optiky.