Insolvenční správce v tomto týdnu navrhl přímý prodej Moravanu oběma firmám za cenu, kterou určí znalec. Přímý prodej je podle něj vhodný pro zachování zaměstnanosti v areálu, výroby letadel i provozu letiště, to vše "lze přitom kvalifikovat jakožto hodnoty veřejného zájmu", jak stojí v materiálu. Podle správce se totiž obecně uvažovaný způsob prodeje veřejnou dražbou jeví jako problematický.
Známý výrobce letadel Moravan Aviation je v konkurzu od 31. března, více než devět desítek věřitelů po firmě požaduje 101 milionů korun. Mezi věřiteli figuruje například společnost Barum Continental, Celní úřad ve Zlíně, Česká národní zdravotní pojišťovna, Český metrologický institut, Znojemské strojírny a dlouhá řada bývalých zaměstnanců podniku.
Otrokovická firma se původně chtěla reorganizovat, o povolení požádala soud v první polovině února s tím, že obnoví prodej náhradní dílů a servis letadel a také pracovní poměry s bývalými zaměstnanci. Insolvenční pohledávky a částečné obnovení provozu chtěla financovat prostřednictvím šedesátimilionové půjčky, a to od irské firmy QucomHaps, která Moravan koupila před třemi lety v dražbě za 50 milionů korun. Soud ale kvůli chybám návrh na povolení reorganizace zamítl a firma už nový návrh na svou reorganizaci nepodala.
Moravan Aviation vyráběla cvičná letadla ZLIN. Firma začala fungovat už v roce 1934, kdy ji založila společnost Baťa jako Zlínské letecké závody. Továrna vyrobila dohromady přes 5000 letadel, v posledních letech to však bylo jen několik kusů za rok.