Aktualizováno: Sunday, 17. September 08:42

Umístění: Jižní Morava Tipy na výlet Jihomoravský kraj je 2. turisticky nejnavštěvovanějším místem ČR

Jihomoravský kraj je 2. turisticky nejnavštěvovanějším místem ČR

turistika rodnina vyletBrno, 3. března 2017 - Přes 1,6 milionu návštěvníků zavítalo v roce 2016 do Jihomoravského kraje. Více turistů navštívilo jen Prahu (7 milionů). Pokud by se brala v úvahu pouze návštěvnost rezidentů (tedy osob, které na daném území platí daně), první místo patří bezesporu jižní Moravě s téměř 1,1 milionem turistů. Oproti roku 2015 došlo celkově k jejich nárůstu v Jihomoravském kraji o 7,2 %.

Nejraději na jižní Moravu jezdí návštěvníci ze sousedních zemí, jejich největší podíl tvoří ti ze Slovenska (97 tisíc), Polska (88 tisíc), Německa (64 tisíc) a v neposlední řadě také z Rakouska (36 tisíc), jejich počet se rok od roku zvyšuje. Jihomoravský kraj láká také návštěvníky z Litvy, Velké Británie i Asie.

„Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava v posledních třech letech výrazně spolupracuje se zahraničním zastoupením CzechTurismu v Soulu. Jsme rádi, že se význam této spolupráce odráží i ve statistických údajích. Počet turistů z Jižní Koreje, kteří k nám na jižní Moravu přijíždějí, se oproti předcházejícímu roku zvýšil o 25 %. Výrazný nárůst jsme také zaznamenali u návštěvníků z Německa, kterých letos přijelo o 25 % více,“ uvedla Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava.

Jihomoravský kraj nabízí svým návštěvníkům rozmanité možnosti vyžití v podobě kulturních akcí, památek, přírodních zajímavostí, sportu i zábavy. Největší z těchto turistických lákadel jsou zastřešeny pod značkou Top výletní cíle Jižní Moravy. Turisté si oblíbili především vynikající jihomoravská vína, která jsou symbolem této oblasti a součástí její kultury. Oblíbené jsou především Moravské vinařské stezky i kouzelné vinné sklípky.

Mnozí návštěvníci si tento kraj zamilovali a pravidelně se sem vracejí. Brno a okolí s celkovým počtem 727 tisíc hostů bylo v roce 2016 nejnavštěvovanější oblastí, následovala oblast Pálavy a Lednicko-valtického areálu (500 tisíc), dále Znojemsko a Podyjí (166 tisíc), Moravský kras (125 tisíc) a Slovácko (124 tisíc). Turisticky atraktivní je také Aqualand Moravia (700 tisíc návštěvníků), Státní zámek Lednice (431 tisíc), Zoo Brno (307 tisíc) či VIDA! science centrum (232 tisíc).

Již tradičně se nejvíce návštěvníků do Jihomoravského kraje sjíždí na Moto GP, Znojemské a Pálavské vinobraní, přehlídku ohňostrojů Ignis Brunensis i rekonstrukci bitvy u Slavkova. Rok 2016 se nesl i v duchu ocenění. Na veletrhu Regiontour získala čtyřdenní poznávací cesta Po stopách Lucemburků na jižní Moravě ocenění za nejlepší turistický produkt České republiky roku 2016.


Šalina - řádková inzerce