Umístění: Jižní Morava Tipy na výlet Znojmo hlásí o čtvrtinu více turistů než v sezónách před covidem

Znojmo hlásí o čtvrtinu více turistů než v sezónách před covidem

znojmo propagacni foto Znojmo, 24. srpna 2021 - Turistická sezóna je v plném proudu a o návštěvníky ve Znojmě není nouze. Právě o tom svědčí čísla návštěvnosti na provozech Znojemské Besedy i počty vydaných a přijatých poukazů v rámci projektu #mastozadax. „V porovnání s předcovidovým rokem jsme na každém provozu nad průměrem návštěvnosti, a to je skvělá zpráva. Je totiž jasné, že ve chvíli, kdy provázíme návštěvníky na našich provozech, tak nezůstanou jen u nás, ale zamíří také do hotelů, restaurací, na jiné soukromé prohlídky a za dalším vyžitím. O takovou udržitelnost jde v tuto chvíli především,“ pochvaluje si František Koudela, ředitel Znojemské Besedy.

Za jihomoravskou TOP lokalitu označila Znojemsko také ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Pavla Bednářová. Znojmo se v posledních letech vyšplhalo mezi TOP nejatraktivnější cíle České republiky, a to bude v dalších sezónách odrazovým můstkem nejen pro další zkvalitňování nabídky služeb cestovního ruchu, ale také pro nastartování eventové/kongresové turistiky. Pro takové plány je nejdůležitější kooperace města Znojma, potažmo Znojemské Besedy s místními podnikteli. Právě za velkým rozšířením spolupráce se soukromými subjekty stojí projekt #mastozadax, do kterého se v letošním roce prozatím zapojilo 120 podnikatelů a který za polovinu sezóny (červen a červenec) pomohl přilákat do městských provozů bezmála 33 tisíc návštěvníků. To je v porovnání s rokem 2019, který byl bez opatření a omezení provozů, o 22 % více.

„Pro podnikatele i pro nás, je toto číslo odměnou za to, že společně připravujeme čím dál více rozsáhlou turistickou nabídku. Do těchto čísel zasáhly také školní výlety, které se kvůli uzavřeným školám neuskutečnily. Sezóna ovšem díky vinařské turistice pokračuje až do podzimu, dá se tedy předpokládat další nárůst během období vinobraní a dalších týdnů spojených s cestováním za vinaři,“ shrnuje Koudela.

Znojemská Beseda je už několik měsíců certifikovanou lokální destinační společností, čímž se otevřely další možnosti spolupráce s oblastní destinační společností ZnojmoRegion, krajskou destinační společností i Centrálou cestovního ruchu jižní Moravy.

„Do roku 2019 si Jižní Morava dlouhodobě držela pozici nejnavštěvovanějšího kraje po hlavním městě Praze. V covidovém roce 2020 se struktura návštěvnosti změnila snad po celém světě, nicméně oblíbenost jižní Moravy zůstala beze změny, respektive se ještě zvýšila. V roce 2020 zaznamenal Jihomoravský kraj nejvyšší počet návštěvníků v rámci ČR vůbec. Z pozice krajské destinační společnosti jsme se v loňském roce snažili prostřednictvím nejrůznějších kampaní nabídnout potenciálním turistům co největší množství gastronomických zážitků a lokalit, s cílem podpořit místní podnikatelskou sféru. Jedním z ideálních míst pro několikadenní dovolenou je právě město Znojmo a jeho okolí, kde mají turisté dokonce možnost využít výhod projektu #mastozadax. Při pohledu na čísla, se dá tento projekt s jistotou označit za velmi úspěšný a hodný následování i v jiných lokalitách. Znojemsko patří beze sporu k jihomoravským TOP lokalitám, a to díky vysoké úrovni nabízených služeb, unikátnímu historickému a přírodnímu bohatství a rozmanitosti možností k (ne)aktivnímu vyžití. Jsem velmi ráda, že se zde daří i díky tomuto projektu kontinuálně zvyšovat míra turistické atraktivity,“ hodnotí Pavla Bednářová, ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy.

Projekt #mastozadax mohou návštěvníci využívat až do konce září. I v letošním roce jsou do volných vstupů zapojeny všechny městské turistické atrakce – radniční věž, podzemí, Expozice pivovarnictví, prohlídka hradebního opevnění a prohlídka města Znojma.


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci