Provoz na nově otevřené čtyři kilometry dlouhé silnici třetí třídy mezi Valticemi a Katzelsdorfem oba státy záměrně vyhradily pro osobní automobily. "Na části silnice překračující státní hranici limitujeme průjezd nejen omezenou tonáží vozidel do 7,5 tuny, ale i šířkou komunikace, kde míjení protijedoucích vozidel řešíme pouze takzvanými výhybnami," vysvětlil Zouhar.
Nové silniční propojení uvítají podle šéfa silničářů hlavně motoristé, kteří dosud při jízdě mezi Valticemi a Katzelsdorfem museli používat výhradně silnici přes Schrattenberg. "Cesta se jim teď zkrátí o více jak deset kilometrů," řekl Zouhar s tím, že s ohledem na menší motoristický provoz se dá současně očekávat na spojce i její větší využití cyklisty.
Podnět k obnově silničního propojení mezi Valticemi a Katzelsdorfem vyvolalo před třemi lety zavedení Schengenského prostoru v Česku.
Náklady na vybudování nové silnice dosáhly podle Zouhara téměř jednoho a půl milionu eur, z pětaosmdesáti procent stavbu financovaly dotace z evropských fondů. Firma Alpine.cz postavila cestu během deseti měsíců, práce dokončila začátkem listopadu. "Na díle spolupracovali čeští a rakouští stavbaři, projektanti i úřady obou zemí," řekl při slavnostním přestřižení pásky Zouhar. Nová spojka je podle něj zajímavá i tím, že státní hranice mezi oběma zeměmi prochází přímo silničním tělesem.
Úřady na obou stranách podle Zouhara však pracují na další zlepšení regionální dostupnosti mezi Jihomoravským krajem a Dolním Rakouskem. "Máme rozpracovaný projekt silničního propojení mezi Jaroslavicemi a Seefeldem/Kadolzem, připravujeme i projekt spojení Mikulova s Ottethalem," upozornil Zouhar.
Prioritním česko-rakouským hraniční přechodem v oblasti však podle Zouhara zůstává i nadále fungující silnice Valtice–Schrattenberg.