Zastupitelé podle Chmelíčka doporučili, aby u stavby rychlostní silnice R 43 v úseku Troubsko - Ostrovačice - Kuřim preferovali projektanti takzvanou Bystrckou variantu trasy. "V případě řešení dopravy kolem Kuřimi doporučili severní obchvat silnice," řekl mluvčí. V úseku od Kuřimi do Černé Hory na rychlostní silnici R 43 se pak krajská reprezentace rozhodla podporovat takzvanou „německou“ variantu trasy.
Pokud jde o vedení rychlostní silnice R 52 v úseku od Pohořelic do Mikulova k hranici s Rakouskem, zastupitelé deklarovali souhlas se základní variantou cesty, navrženou Ředitelstvím silnic a dálnic. Stejně tak se přiklonili k plánům ŘSD v případě rychlostní silnice R 55 v úseku Moravský Písek – Veselí nad Moravou – Rohatec.
Krajská reprezentace podpořila podle Chmelíčka také "Modřickou" variantu jihozápadní tangenty Troubsko/Brno (D1) – Rajhrad/Syrovice (R 52). Variantu Modřická zvolili pro Jižní tangentu Modřice/Želešice (JZT) – Chrlice (D2), v případě silnice 1/23 se rozhodli pro severní variantu Rosice-Zakřany.¨
"Pro řešení obchvatu silnice 1/50 Brankovice-Kožušice doporučili zastupitelé ponechat územní rezervy pro obě varianty obchvatu - jižní i severní," uzavřel Chmelíček.