Jeden z nebezpečných mostů je přímo v Nesovicích na hlavním tahu vedoucím z Brna na Uherské Hradiště. Další pak na silnicích druhých tříd, po nichž směřují nákladní auta z této páteřní komunikace směrem do Vyškova.
"Dopravní situace je o to vážnější, že řidiči nákladních automobilů, kteří by chtěli respektovat zákazové značky a nevjíždět tak na mosty s omezenou zatížitelností, úseky nemají kudy bezpečně objet," řekla v úterý policejní mluvčí Iva Šebková.
Desítky naložených kamionů o hmotnosti i kolem 40 tun tak denně projíždí obcí Nesovice, kde je v těsné blízkosti nejfrekventovanější křižovatky mezinárodní silnice I/50 most, který má nosnost 19 tun. V praxi to znamená, že přes most nemůže projet jediné vozidlo těžší než 19 tun. "Most je kvůli extrémnímu zatížení den ode dne v horším technickém stavu," varovala policejní mluvčí.
Podobně nepříjemná překvapení čekají i na řidiče nákladního auta, který směřuje z Vyškova směrem do Bučovic nebo do Nesovic, aby pak dál pokračoval po hlavním tahu I/50 do Brna nebo opačným směrem do Uherského Hradiště. V Bohdalicích se totiž z dopravního značení dozví, že nemůže pokračovat dál ani po jedné ze dvou silnic druhé třídy. "Na obě totiž silničáři kvůli havarijnímu stavu dalších tří můstků před Kojátkami, v Nesovicích a v Kozlanech zakázali vjezd vozidlům těžším než sedmnáct tun," řekla Šebková.
Řidiči tak musí úsek objíždět úsek po silnici třetí třídy přes Rousínov, Komořany, Dražovice a Letonice. Objízdná trasa je dlouhá několik desítek kilometrů.
Panující dopravní chaos na Vyškovsku nevyřeší podle Šebkové ani policejní kontroly. "Policisté nákladní vozidla musí z dané trasy odklánět a směřovat je na objízdné trasy po nevhodných a nevyhovujících silnicích třetích tříd, které nejsou určené k takové zátěži. Těžká auta tam poškozují povrch vozovek i krajnic," řekla Šebková. V některých případech podle ní alternativní objízdná trasa dokonce vůbec neexistuje.
Pokud by řidiči kamionů pokyny policie na místě nerespektovali, hrozí jim za porušení zákazu vjezdu na most pokuta až do dvou tisíc korun. Kontroly v blízkosti mostů by navíc policisté vzhledem k frekventovanosti nákladní dopravy museli provádět nepřetržitě.
Policisté proto podle Šebkové znovu upozornili vlastníka komunikací na neúnosnou situaci, která může kvůli špatnému stavu mostních konstrukcí skončit vážnou dopravní nehodou. "Případné zavinění by pak bylo na straně řidiče nerespektujícího dopravní značení," upozornila Šebková.