Umístění: Jižní Morava Doprava Stavba 2,6 kilomentru dlouhé cyklostezky přes Nové Mlýny má zelenou

Stavba 2,6 kilomentru dlouhé cyklostezky přes Nové Mlýny má zelenou

cyklista nove mlynyBrno, 23. března 2020 – Projekt 2,6 kilometrů dlouhé cyklostezky při silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýny má zelenou. Krajští radní rozhodli o výběru jejího zhotovitele, kterým se stala Společnost Cyklostezka Nové Mlýny, kterou tvoří společnosti EUROVIA CS a FIRESTA-Fišer. Stavba cyklostezky by měla být zahájena v nejbližších dnech, její dokončení je naplánováno na červen 2021. „V následujícím období budeme v rámci krajského rozpočtu velmi zvažovat, které projekty finančně podpoříme. Ale právě toto je příklad projektu, kdy s ohledem na výši získané dotace a na propojení stezky s opravou páteřní komunikace, by bylo neekonomické její výstavbu nepodpořit,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Jak konstatoval náměstek hejtmana Petr Hýbler, realizace stavby je bezprostředně spojena s rekonstrukcí příslušného mostu přes vodní dílo. Jako jeho součást je lávka pro cyklisty financována Jihomoravským krajem a realizována společně s Ředitelstvím silnic a dálnic. Cyklostezka se na lávku na mostě napojuje.

„Celý projekt tedy přijde na 115 milionů korun (včetně DPH). Na stavbu samotné cyklostezky s lávkou celkové hodnoty stavebních nákladů ve výši 89,75 milionu přispěje kraji Státní fond dopravní infrastruktury částkou 58,9 milionu korun, když samotný kraj profinancuje 15 % celkových uznatelných nákladů. Podíl Jihomoravského kraje na stavbě tedy bude přibližně 10,3 milionu korun,“ sdělil podrobnosti o stavbě cyklostezky náměstek hejtmana Hýbler.

Cílem stavby je převedení cyklistů ze silnice I/52 na samostatnou cyklostezku. „Součástí je i řešení nevhodného křížení cyklotrasy na jižním konci cyklostezky. Cyklostezka je umístěna na přísypu hráze podél silnice I/52, jedná se o lokalitu vodního díla a přírodní rezervaci, rekreačně významnou s vysokým vytížením i potenciálem cyklodopravy i cykoturistiky. Na uvedené komunikaci je dnes vysoká intenzita vozidel s vysokým podílem nákladní dopravy, vedení cyklistů po silnici je nevhodné, zejména z důvodu častých nehod. Jde nám také o propojení trasy celoevropského významu EuroVelo 9, trasy Brno-Vídeň a trasy Greenway K-M-W,“ dodal náměstek hejtmana.