Peníze z evropských fondů podpoří v nejbližších dvou letech jihomoravské projekty v oblasti dopravní infrastruktury, nákupu nízkopodlažních autobusů pro veřejnou dopravu, budování cyklostezek a podporu cestovního ruchu.
"Díky nim vzniknou rovněž nová pracovní místa a zvýší se atraktivnost regionu pro domácí i zahraniční návštěvníky, což bude mít pozitivní vliv na regionální ekonomiku," konstatoval Hašek. Dodal, že čerpání fondů EU bylo pro krajskou politickou reprezentaci i jeho osobně absolutní prioritou.
V regionu lze podle něho nyní spustit celkem o 33připravených nových projektů. "V oblasti dopravní infrastruktury máme schváleny téměř 356milionové dotace pro silniční průtahy Vyškovem, Vranovem nad Dyjí, Ratíškovicemi, Ondrovicemi a Moravským Krumlovem, dále pro modernizace silnic druhé třídy mezi Moravskou Novou Vsí, Tvrdonicemi a Lanžhotem, silnice třetí třídy ze Ždánic do Bukovan a pro rekonstrukci mostu na trase Brumov–Bedřichov," vypočítal Hašek.
K vyšší kvalitě veřejné hromadné dopravy přispějí podle něho dotace přesahující 130 milionů, které hejtmanství použije na nákup ekologických a nízkopodlažních autobusů pro veřejnou hromadnou dopravu. Dopravní podnik města Brna nakoupí v letošním roce 25 nízkopodlažních ekologických autobusů s informačními systémy umožňujícími napojení na odbavovací a dispečerské systémy. Dalších celkem 39 autobusů tohoto typu pro společnosti ČSAD Tišnov, TREDOS Kožichovice, VYDOS BUS Vyškov a Tourbus Brno posílí integrovaný dopravní systém na jižní Moravě.
Síť regionálních cyklostezek se na jihu Moravy v krátké době opět rozšíří díky dalším dotacím dosahujícím téměř 112 milionů. Tři projekty dostavby 1. etapy cyklotrasy Brno–Vídeň mají schváleny dotace ve výši 55,6 milionu korun. Jedná se o klíčovou cyklistickou trasu severojižního propojení. V současné době je na území města Brna vybudováno téměř 40 kilometrů cyklistických tras a stezek. Brno získalo další dotace ve výši 20,5 milionu korun na druhou etapu rozvoje sítě cyklostezek. Další se začnou stavět v Letovicích, Lipůvce, Velkých Pavlovicích, Vyškově a ve Znojmě.
Dotace schválené pro infrastrukturu cestovního ruchu přesáhly 250 milionů korun. Mezi deset nově schválených projektů patří například regenerace a rozšíření služeb národní kulturní památky Špilberk, podpořená 42milionovou dotací. Projekt města Brna je zaměřen na optimální využití turistického potenciálu hradu. Zajímavý je podle Haška i projekt zpřístupnění rozsáhlé historické kostnice pod brněnským kostelem svatého Jakuba, který získal více než dvanáctimilionovou dotaci.