Umístění: Jižní Morava Ekonomika Brněnsko a Slovácko: Na jižní Moravě vznikly dvě nové regionální značky

Brněnsko a Slovácko: Na jižní Moravě vznikly dvě nové regionální značky

vinice jizni moravaBrno, 7. června 2021 – Vína z místních hroznů, pochutiny vyráběné podle tradiční receptury, zdobená keramika nebo různé řemeslné výrobky. To všechno pod společnou značkou. Na jižní Moravě letos nově vznikly dvě: BRNĚNSKO originální výrobek a SLOVÁCKO regionální výrobek. Na vytvoření značky BRNĚNSKO, který má na starosti Místní akční skupina (MAS) Slavkovské bojiště, přispěl Jihomoravský kraj dotací ve výši 70 tisíc korun. MAS Strážnicko, zajišťující propagaci druhé nové značky – SLOVÁCKO, získala letos dotaci 100 tisíc korun.

Na jihu Moravy aktuálně existují 4 regionální značky (MORAVSKÝ KRAS, ZNOJEMSKO, BRNĚNSKO, SLOVÁCKO), které s výjimkou okresu Břeclav pokrývají celé území kraje. „Ať jde o zemědělce, řezbáře, pekařky nebo malérečky - vážíme si jejich ruční práce a tradic, které léta poctivě zachovávají. Značky pomáhají tomu, aby šlo jejich úsilí lépe vidět. Byli bychom rádi, aby je využívali nejen turisté, ale staly se i součástí našeho běžného života ,“ podotkl náměstek hejtmana pro regionální rozvoj Jan Zámečník.

Regionální značkou se označují lokální zemědělské a přírodní produkty či umělecká díla, která jsou výjimečná svou úzkou vazbou k oblasti původu. Tvoří součást regionálních tradic, tamní kultury a historie. „Zákazník, který si koupí výrobek pod regionální značkou, má jistotu, že splňuje předepsané standardy a nesáhne vedle,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast kultury František Lukl.

Regionální značku může získat i nový produkt, pokud splní stanovaná kritéria – zejména kvalitu, jedinečnost ve vztahu k regionu a garanci, že nepoškozuje životní prostředí. Certifikát se vždy uděluje na dva roky. Jeho cílem je zvýšit prestiž výrobků na domácí půdě i v zahraničí. Výrobci získají i různé výhody, zejména jednotnou propagaci, nové kontakty a možnosti spolupráce.


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci