Dosažené celkové příjmy ve výši 398,9 mld. Kč byly meziročně vyšší o 13,0 mld. Kč (3,4 %). Na tomto růstu se podílely daňové příjmy včetně pojistného na sociální zabezpečení, které meziročně vzrostly o 13,1 mld. Kč.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 190,8 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 7,6 mld. Kč (4,1 %). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,8 procentního bodu vyšší. Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem DPH, spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní) a majetkových daní.
Inkaso DPH představovalo 77,9 mld. Kč (39,9 % rozpočtu), což je o 0,6 procentního bodu vyšší plnění než v květnu minulého roku. Meziroční růst o 3,8 mld. Kč, tj. o 5,2 procenta, je proti rozpočtované dynamice vyšší o 1,3 procentního bodu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní) dosáhlo 54,3 mld. Kč, což představuje 38,6 procenta rozpočtu (loni to bylo 36,6 %) a meziroční růst o 2,7 mld. Kč (5,3 %). Daň z příjmů právnických osob svým objemem 20,4 mld. Kč představovala 24,3 procenta rozpočtu (v roce 2010 to bylo 21,9 %) a meziročně tak byla o 1,6 mld. Kč (7,2 %) nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 procenta proti skutečnosti roku 2010. Relativně nízké plnění rozpočtu této daně souvisí s platebním kalendářem (nejvyšší zálohy na daň jsou odváděny na konci jednotlivých čtvrtletí). Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 28,6 mld. Kč, tj. 28,1 procenta rozpočtu (loni plnění na 33 %) při meziročním poklesu o 0,6 mld. Kč (o 2,1 %). Rozpočet uvažuje s růstem o 16 procent proti skutečnosti roku 2010, především z důvodu vyššího očekávaného inkasa u daní z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a vybírané srážkou.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 149,9 mld. Kč, což představuje 40,2 procenta rozpočtu (loni to bylo 39,3 %) a meziroční růst o 5,6 mld. Kč (o 3,8 %). Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 133,2 mld. Kč.
Celkové výdaje v objemu 480,4 mld. Kč čerpané ke konci května 2011 představují 40,2 procenta rozpočtu po změnách (v květnu 2010 to bylo 40,3 %), a jsou tak o 0,9 mld. Kč (o 0,2 %) pod úrovní května 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 3,3 procenta.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci května čerpány ve výši 439,2 mld. Kč, tj. na 40,6 procenta rozpočtu po změnách (loni to bylo také na 40,6 %). Proti loňskému květnu vzrostly o 7,4 mld. Kč, tj. o 1,7 procenta (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti 2010). Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,2 mld. Kč, což představuje 37,4 procenta všech rozpočtovaných výdajů a o 3,6 procenta více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). Ke konci května bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 186,3 mld. Kč.
Schodek 81,5 mld. Kč (60,3 % rozpočtu) je proti stejnému období roku 2010 výsledek o 13,9 mld. Kč příznivější. Hospodaření rozpočtu v samotném květnu skončilo ve schodku 14,0 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 17,1 mld. Kč), když příjmy činily 73,0 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 64,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 86,9 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 81,5 mld. Kč).
Státní rozpočet na rok 2011 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 433/2010 Sb. ze dne 15. prosince 2010, který stanovil příjmy ve výši 1 044,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 179,0 mld. Kč a schodek ve výši 135,0 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 31. 3. 2010) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 047,9 mld. Kč a celkových výdajů na 1 182,9 mld. Kč. V dubnu vešel v platnost zákon č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2011. Zapracován dopad zákona č. 402/2010 Sb., který zpřísňuje podmínky podpory využívání obnovitelných zdrojů energie. Tato novela souvztažně navyšuje rozpočet příjmů i výdajů o dalších 11,7 mld. Kč, tj. bez vlivu na schodek.