Úřad pokutoval společnost Student Agency za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování služeb veřejné linkové osobní autobusové dopravy na lince Praha – Brno. Firma podle ÚOHS použila nepřiměřeně nízké, tzv. predátorské ceny, když snížila ceny kreditových jízdenek za jednosměrnou přepravu na 50, později 95 Kč.
"Pro kvalifikaci protisoutěžního jednání společnosti Student Agency byl podstatný úmysl vyloučit konkurenční společnost Asiana z tohoto trhu. Úřad tedy nepokutoval společnost Student Agency za nízké ceny, nýbrž za jejich cílené použití k vytlačení jiného soutěžitele z trhu," vysvětlil místopředseda ÚOHS Michal Petr. Nízké ceny pro vybrané jízdenky stanovené společností Asiana měly podle ÚOHS zaváděcí charakter. Měly být snahou upozornit zákazníka na nově vstupujícího soutěžitele na trasu Praha-Brno. "Navíc, společnost Asiana se jako vstupující soutěžitel nenacházela v dominantním postavení, její jednání proto nepředstavovalo porušení soutěžního práva," dodal Petr.
"Podání rozkladu je krok, který nám umožňoval zákon a který se od nás očekával. Jak už jsme dříve sdělili, máme za to, že šlo o nesmyslné rozhodnutí, kdy namísto ochrany volné soutěže přijal ÚOHS verdikt, kterým ovlivnil obchodní spor mezi dvěma konkurenty. Nyní ještě máme lhůtu na podání odůvodnění podaného rozkladu," uvedl Aleš Ondrůj z marketingové komunikace firmy.
Verdikt předsedy ÚOHS ohledně pokuty firma může napadnout žalobou ke krajskému soudu.
ÚOHS se Student Agency ohledně možného zneužití dominantního postavení na lince Praha – Brno dlouho vedl správní řízení. Na trase dříve jezdily i autobusy společnosti Asiana, která je z linky stáhla. Právě Asiana si v červnu 2008 na chování Student Agency stěžovala, a to kvůli tomu, že cestující jezdili žlutými autobusy tehdy za 50 Kč, tedy pod cenou. Majitel Student Agency Radim Jančura ale oponoval, že snížením ceny jízdného jen reagoval na jízdné Asiany, které bylo také padesátikorunové.