Inspekce opakovaně zkontrolovala, zda řetězec Penny Market splnil uložené opatření a nadále neklame spotřebitele nabízením výrobků s klamavou visačkou. "Opatření však dosud nebyla splněna. Některé zboží v prodejnách je stále označeno nápisem "Česká kvalita", i když pochází z ciziny. Ve spotřebitelích to vyvolává mylný dojem, že si kupují české potraviny," uvedl Spáčil.
Podle něj řetězec používá ve své propagaci v souvislosti s nápisem další obdobná spojení, jako je "nakupujte hezky česky", "od českých farmářů" a další podobné. Původní zjištění se týkalo tří výrobků původem z Polska a Slovenska. Při dalších kontrolách ale inspektoři zjistili mnohem více nabízených klamavě označených potravin.
"Visačka 'Od českých pekařů' byla na selském chlebu německého výrobce. U štítku 'Od českých řezníků' mohli zákazníci najít salám s pepřem, salám se sýrem a kořením a salám s paprikou a pepřem, všechny taktéž z Německa," řekl mluvčí s tím, že dalšími výrobky s českým označením byl sunar z Velké Británie, polská paprika, slovenské víno, německé, francouzské a polské jogurty a několik dalších potravin.
"Tento přístup považujeme za zřejmé porušení potravinového práva. Správní řízení o uložení pokuty bude zahájeno nejen za klamání spotřebitele, ale i za nesplnění opatření, které bylo řetězci uloženo," uzavřel Spáčil.