Umístění: Jižní Morava Ekonomika SOCR: Úroveň kvality potravin nastavuje v první řadě zákazník, pak výrobce

SOCR: Úroveň kvality potravin nastavuje v první řadě zákazník, pak výrobce

Praha, 20. března 2012 (MEDIAFAX) - Pomyslnou laťku kvality potravin podle Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) nastavuje především zákazník, v druhé řadě pak výrobce. SOCR ČR to konstatoval v úterý.

obchod-potraviny-zakaznice250

 

V současné diskusi o metodách, jak zvýšit kvalitu potravin prodávaných v maloobchodních sítích v ČR začínají podle názoru SOCR ČR nabývat vrchu populistická a podstatu věci neřešící prohlášení. Jedním z nich je myšlenka zvýšit spodní hranici pokut udělovaných státními dozorovými orgány subjektům, které se nějakým způsobem proviní proti pravidlům výroby, prodeje či označování výrobků.

SOCR ČR opětovně upozorňuje, že obchodníci prodávají jen takové zboží, které jim dodají jejich dodavatelé, a které kupují jejich zákazníci. „Mnozí zákazníci mají na výdaje za potraviny omezené finanční možnosti, a proto mezi nabízeným zbožím vyhledávají výrobky nižší cenové kategorie,“ říká SOCR ČR a dodává, že tak pravděpodobně budou činit nadále, i kdyby dozorové orgány zvýšily stávající sankce.

Kromě toho je podle názoru SOCR ČR velmi zjednodušující převažující názor, že pro obchodníka je při zjištěném pochybení jediným trestem výše udělené pokuty. Vzhledem k tomu, že jsou v současné době veškerá pochybení zveřejňována, musí příslušný maloobchod čelit daleko vyšším ztrátám z následného neprodeje potenciálně rizikového zboží. Tyto ztráty lze počítat i v milionech korun, přestože předmětem kontroly a sankcí formou pokuty je obvykle zboží v hodnotě stovek korun.

„Kvalitu potravin na tuzemském trhu ovlivňuje mnohem více, než cokoli jiného, kupní síla zákazníků. To ovšem v diskusích týkajících se spektra nabízených potravin v ČR vůbec nezaznívá,“ komentuje stav současné situace SOCR ČR.

Jan Soukup

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci