Vystavující firmy, kterých je celkem 438, rozložily své expozice v pavilonech P, F a V. Zabraly plochu necelých 11 tisíc metrů čtverečních.
"Vedle tradičních zahraničních vystavovatelů ze Slovenska, Polska a Německa, mají letos na veletrhu módy Styl výjimečně silnou účast výrobci textilu z Indie," uvedl marketingový manažer obou akcí Jaromír Krejčí. Na ploše 153 metrů čtverečních se maloobchodníkům představuje celkem 15 indických firem se specializací na dámskou a pánskou konfekci, a to včetně doplňků. Mezi vystavovaným sortimentem návštěvníci naleznou džíny, svetry, blůzky, trička, ale také šaty, saka nebo košile.
„Jde nám především o to, nabídnout našim návštěvníkům, což jsou většinou obchodníci, nebo majitelé butiků, nové dodavatele a rozšířit své portfolio zboží. Podotýkám jen, že jde o velmi kvalitní zboží, speciálně navržené pro evropský trh. Maloobchodníci by měli využít tuto příležitost a vybrat pro své zákazníky kvalitní, hezké zboží za přijatelnou cenu, díky němuž mohou být konkurenceschopní velkým řetězcům,“ uvedla ředitelka veletrhů Styl a Kabo Gabriela Vargová.
Zvýrazněným tématem Stylu je letos nadměrná móda, a to jak v klasické konfekci, v prádle, tak i v plavkách. Módu pro boubelky představí celkem čtyři desítky značek. Součástí veletrhu jsou i přehlídky nadměrné módy Oversize Show. Na přehlídkovém mole v pavilonu V předvedou modelky kolekci oblečení ve velikostech 42 a výše. V plánu je i prezentace mimořádná kolekce „Oversize Femme Fatale“, kterou vytvořili studenti a návrháři VOŠ a SUPŠ Brno z materiálů členů Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu Praha. Kolekce má symbolizovat ženskou krásu a stylově podtrhovat oblé křivky.
Veletrhu Kabo zase dominuje téma zdravé obouvání. Pavilon P postupně oživí módní přehlídky obuvi a doplňků a k vidění na mole bude jednou denně i přehlídka dětské obuvi. V rámci akce proběhne i vyhlášení výsledků soutěže mladých designérů obuvi a kožené galanterie o Cenu Nadace Jana Pivečky a také předání ocenění „Česká kvalita“ a „Žirafa“ – zdravotně nezávadná dětská obuv.
Na největší výstavní ploše veletrhu Kabo v pavilonu P se představí obuvnické firmy z Polska, maloobchodníci zde však mohou najít i expozice firem z Německa, Rakouska, Itálie, Řecka či Španělska. Kromě tradičních vystavovatelů, jakými jsou D.P.K., Gabor, Menbur, Wortmann, se představují i nové firmy, jako K-Swiss, Palladium nebo Eleganzza či Intercent.
Letošní 36. mezinárodní veletrh módy Styl a 36. mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží Kabo se na brněnském výstavišti koná 24. - 26. srpna. Vstup je i tentokrát umožněn pouze registrovaným B2B návštěvníkům, tzn., že je povinná registrace s uvedením IČ a názvu firmy, kterou vlastní nebo pro kterou pracují.
Loni v srpnu (veletrhy se konají i v zimním únorovém termínu) na veletrzích vystavovalo celkem 537 firem z 22 zemí. Expozice zabraly plochu o rozloze 12 490 metrů čtverečních. Na výstaviště si tehdy našlo cestu bezmála 8800 návštěvníků.