Umístění: Jižní Morava Politika Hodonín získal 15 milionů na modernizaci svého městského úřadu

Hodonín získal 15 milionů na modernizaci svého městského úřadu

Hodonín, 21. února 2024 - Rozšíření elektronických služeb pro občany a elektronizace výkonu veřejné správy, tzv. eGovernment, je hlavním cílem projektu, který připravuje Městský úřad Hodonín za bezmála 18 milionů korun během letošního a příštího roku. Zavedení projektu pomůže zefektivnit vyřizování agendy veřejné správy a práci s digitálními daty například v oblasti majetkoprávní činnosti města, komunikovat bezpečně s občany a také rozvíjet další elektronické služby. Na uvedený projekt město získalo dotaci více než 15 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

penize dotace czk

 

Město dosud poskytovalo elektronické služby eGovernmentu v omezené míře, především prostřednictvím Portálu občana města Hodonína. K podávání žádostí či elektronických formulářů při řešení různých životních situací se občan musel dostavit osobně na úřad. Nový informační systém má tuto praxi změnit. „Naším cílem je zkvalitňovat a rozšiřovat elektronické služby pro občany tak, aby mohli vyřizovat své záležitosti v co největší míře dálkovým přístupem pohodlně ze svých domovů,“ objasnila jeden z cílů projektu tajemnice městského úřadu Jarmila Horská. „Dalším cílem je zefektivnění a automatizace procesů s interními digitálními daty v majetkoprávní činnosti vykonávané městem, jako jsou evidence, správa hospodaření, provoz či údržba majetku města,“ uvedla tajemnice.

„Nový informační systém poslouží jak městu a jeho příspěvkovým organizacím, tak občanům a podnikatelským subjektům. Jeho stěžejními částmi budou nový Portál občana města Hodonína a informační systém řešící správu majetku města,“ řekl Jiří Konečný z oddělení informačních technologií. Součástí nového informačního systému bude i pořízení datového úložiště a serveru.

Prostřednictvím Portálu občana města Hodonína budou žadatelé vyřizovat většinu životních situací přímo elektronickým podáním žádosti, stejně tak se rozšíří možnost elektronických plateb. Portál občana města Hodonína bude zároveň propojen s národním Portálem občana, aniž by byla nutná opětovná autentizace. Občané si tak budou moci vyřídit vše v působnosti státní správy.

Nejvýznamnější změnou ale bude jednotný informační systém pro správu majetku města a integrace majetkových dat ze zatím nepropojených dílčích evidencí a dat o majetku, nemovitostech, smlouvách, nájmech, technických a katastrálních mapách a dalších údajů. Zjednoduší se tak například platby za nájemné, služby a energie, které mohou být zautomatizovány, zlepší se sledování a optimalizace spotřeby energií apod.

Celkové investiční výdaje na pořízení informačního systému se odhadují na 17,973 milionu korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií a ze zdrojů Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Dotace ve výši 85 procent, kterou město získalo z programu IROP, činí 15,277 milionu korun. Dokončení projektu se předpokládá do konce roku 2025.

Zdroj: hodonin.eu, foto: Ingimage


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci