"Jsme připraveni, i když nás to mrzí, domoci se v krajním případě plnění smlouvy i žalobou na Českou republiku," řekl Hašek. Redukce vlakových spojů by podle něj významně negativně ohrozila mobilitu pracovního trhu, dostupnost zdravotnictví, školství a řady dalších oblastí.
"Ministr financí Kalousek přenáší břemeno vlastní neschopnosti za špatně sepsaný zákon na lidí v České republice. Tentokrát prostřednictvím sjednaného krácení příspěvků pro regionální železniční dopravu," řekl Hašek v reakci na pozastavení vládních dotací do železnic.
Jižní Morava zastavením státních peněz do regionálních železnic přichází o 270 milionů korun za rok. "Náš kraj je ze všech regionů republiky bitý nejvíce. Jako jediní v zemi máme totiž postavený integrovaný dopravní systém právě na železnici," řekl náměstek hejtman Stanislav Juránek (KDU-ČSL).
Podle jihomoravské politické reprezentace může přiškrcení financování místních železnic znamenat dokonce cílený vládní útok na České dráhy jako celek. Údajně je možné, že si kabinet cíleným rozkolísáním hospodářství Českých drah může připravovat předpolí pro jejich budoucí privatizaci. "To by znamenalo velmi vážný problém," řekl Hašek.