Na významu vybudování zmíněných silnic se na jižní Moravě shodují všechny politické strany zastoupené v krajském zastupitelstvu. Současnou podobu územní plánu napadeného několika obcemi veřejně podpořila v pondělí ústy hejtmanského kandidáta Jiřího Crhy i opoziční ODS.
"Jednoznačně podporuji uskutečnění těchto staveb, protože zásadním způsobem ovlivní další rozvoj celého regionu," řekl Crha. Upozornil, že bez platných zásad územního rozvoje se veškeré přípravy a výstavba silnic úplně zastaví. "Ačkoliv nechci rozhodnutí soudu jakkoliv předjímat, věřím, že se černé scénáře nenaplní," dodal Crha.
Pro jihomoravskou ODS je rozvoj dopravní infrastruktury jednou z priorit pro podzimní krajské volby. Výstavba silnice R 43 nebo propojení Brna s Vídní musí být podle občanských demokratů "dokončeno co nejdříve, jen tak totiž může Jihomoravský kraj v konkurenci okolních regionů obstát".
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu je pro rozvoj jižní Moravy klíčové. "Pokud soud zásady územního plánu v úterý zruší, můžeme přidat na hranice kraje ceduli - tady je developerovo," řekl krajský radní David Macek (KDU-ČSL), který má územní plánování na starosti. Zásady napadeného územního plánu totiž hájí veřejně důležité stavby. "Pokud je soud zruší, zavládne anarchie, takřka neomezený vliv získají developeři, kteří si dokážou naklonit místní samosprávy, skoupí pozemky a silnice nikdo nikdy nepostaví," řekl Macek.
Klíčový rozvojový dokument kraje napadlo 12 občanských aktivistů a 14 obcí. Jasná většina obyvatel kraje však podle Macka ve volbách podpořila strany, které chtějí, aby se kolem Brna kromě jiného dalo projet a aby měla jižní Morava spojení s Vídní.