20. února 2013 (MEDIAFAX) - Google a European Leadership & Academic Institute (ELAI) plánují podpořit internetovou gramotnost nejen žáků českých škol, ale také jejich pedagogů. Ti pomoc vítají s tím, že nyní internet a jeho nástroje nevyužívají v rámci vyučování v odpovídající míře, uvedli ve středu organizátoři projektu.
Podle obou hlavních pořadatelů internetové osvěty na českých školách ukázalo například šetření Milward Brown, že pouze tři z deseti žáků ve věku od 10 do 18 let přijdou v rámci vyučování do kontaktu s internetem častěji než jednou týdně. Nejvíce však podle studie internetu stále odolávají učitelé starší 45 let. Pedagogové jsou si podle kvalitativního průzkumu MB sice vědomi toho, že jim internet může přímo ve vyučování pomoci, přesto si sami nedokážou představit jak, protože je na to nikdo nepřipravil.
Dalším zajímavým úkazem, který studie odhalila, je fakt, že přestože žáci přijdou obecně do styku s internetem relativně často, jejich povědomí o bezpečném a správném užívání světové sítě je minimální. To je podle organizátorů akce třeba změnit. "V Česku se zatím nepodařilo realizovat žádný ucelený koncepční přístup k internetové gramotnosti dětí, a to ani z operačních programů EU," upozornil Lukáš Sedláček, zakladatel a ředitel společnosti ELAI.
Klíčovou akcí směřující k vytyčenému cíli by měl být projekt IN-Generation zaměřený především na žáky základních škol, nad kterým převzalo záštitu ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. "Domnívám se, že se jedná o zajímavou a podnětnou aktivitu pro posílení internetové gramotnosti žáků v základním vzdělávání," uvedl k připravovanému projektu šéf rezortu školství Petr Fiala.
Celá akce startuje v květnu 2013 spuštěním webové stránky www.in-generation.cz, kde učitelé naleznou metodologické postupy výukových aktivit a rodiče rady a nápady pro práci s dětmi. Ve druhé fázi proběhne pilotování projektu na základních školách a bude spuštěné interaktivní rozhraní pro děti.